Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kolimise teeb kergemaks professionaalne kolimisfirma

    Otsus kolida on tõenäoliselt selgunud läbi mitmete arutluste ja mõttekäikude tulemusena. Sama hoolikalt tuleks ka suhtuda selle protsessi läbiviimisesse. Alati ei ole kolija üksi selles küsimuses ning nõu tasub küsida ka mõnest kolimisfirmast endast.
    Milliseid ettevalmistusi on vaja teha? Kolimisfirma KLG Estonia juht Alar Lõhmuse sõnul tuleb põhiliselt varuda aega, et teha kindlaks, mida kaasa võetakse ning kuhu see hiljem paigutatakse. Võib koostada isegi nimekirja asjadest, mis annab hea ülevaate.
    Ettevalmistused sõltuvad rahalistest võimalustest. ?Kallimal juhul tuleb kindlaks määrata vaid kolimisaeg, siht- ja lõpp-punkt. Odavama variandi puhul peab tegema kõik ise välja arvatud valmispakitud asjade tassimine ja transport,? ütleb Lõhmus.
    AVA-Ekspressi juhataja Kuido Kreevs soovitab ise eelnevalt pakkida näiteks riided, raamatud ja ka toiduained. ?Pakkijate hooleks võiks jääda klaasnõud, elektroonika, antiikesemed jm.? Hinnalisemate esemete pakkumiseks ei pruugi inimestel leiduda ka vajalikke materjale.
    Mööblit ettevalmistades saab ise ära võtta näiteks kapi nupud ja muud väljaulatuvad detailid. ?Mööbli saab soovi korra ise kiletada pakkekilesse, aga vastavalt tellimusele toob selle kohale ka kolimisfirma,? räägib Kreevs. ?Kindlasti tuleks seda teha pehme mööbliga, et kaitsta seda määrdumise eest.?
    Suuremad kapid tuleks kolimisel osadeks lahti võtta. Lõhmuse sõnul on kõige murettekitavam saepuruplaadist mööbel, sest see on mõeldud ühekordseks kokkupanekuks ja nurgas seismiseks. Pärast kolimist võib sellist mööblit olla raske algsel kujul taastada. Kindlasti peaks suuremate esemete puhul teadma täpselt, millisesse ruumi nad pannakse, sest hiljem võibolla nende paigutamine ühest ruumist teise juba keerukam.
    Eraisikute tellitavat kunstiväärtuste transporti Eestis väga tihti ette ei tule. Külla aga peaks nende puhul arvestama loomulikult taieste ainulaadsust ? riknemise korral enam uut asemele ei saa. Seetõttu on parem usaldada nende ühest kohast teise transportimine professionaalide hooleks, ehkki see maksab tavahinnast enam. Hinnapakkumised on aga tasuta ning neid tasub küsida korraga mitmest firmast.
    Kolimise maksumus sõltub kolitava vara kogusest ja pakkimise põhjalikkusest. Samuti transportimise tingimustest ? treppide arvust, laiusest jne. Sõltuvalt keerukusest võib kallinemine Lõhmuse sõnul olla kuni 40.
    Kreevsi sõnul sõltub kolimise hind kolimisele kulunud ajast. ?Seega mida kõrgemal asjad asuvad või mida rohkem neid on, seda kauem läheb aega nende asjade kolimiseks ja seda suurem tuleb arve,? selgitab ta. Kallimad on ka erilised tööd, nagu näiteks klaveri tõstmine läbi akna kolmandale korrusele. ?Mis puudutab nädalavahetusi ja õhtust aega, siis meie firmas hinnavahet ei ole, arvestame ainult suurte pühadega nagu jõulud või jaanipäev.?
    Hinnalisemad esemed tasub kolimise ajaks kindlustada. Kuigi kolimisfirmad vastutatavad võlaõigusseaduse järgi 9600 krooniga laadimisruumi kuupmeetri kohta, võib selle summa ületamisel sõlmida vastava kindlustusfirmade pakutava lisakindlustuse, mida vormistavad kolimisfirmad kohapeal.
    Ladustamist kasutatakse mitmel juhul. Kolimisel on see vaheetapiks neile, kel kodus ei ole pakkimiseks ruumi või kelle uus elamispind ei ole veel valmis. Samuti võib lattu viia esemeid remondi ajaks, perioodiks, mil töötatakse välismaal või üüritakse näiteks korterit välja. Kreevsi sõnul maksab ladustamine soojas laos umbes 250 kr ruutmeetri eest kuus, külmas, kuid kuivas laos on ruutmeetri hind ca 50-60 krooni kuus.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.