Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Universaal tõi Megane?i rahvale lähemale
Vähe sellest, et Megane?i uus universaal ja sedaan on konservatiivsemale kodanikule märksa vastuvõetavam, näevad nad ka eripära armastava inimese silmis üsna kobedad välja. Isegi Renault müüjad usuvad, et universaalist saab igati arvestatav kaubaartikkel, sest oma pagasiruumi pikkuselt ületab ta isegi Lagunat. Tema telgede vahe on pikem kui luukpära Megane?l ja see annab auto tagaistmel istudes täiesti tunda. Megane II universaal on kolme bensiinimootori (1,4, 1,6 ja 2,0) ning kahe diiselmootoriga (1,5 ja 1,9). Proovisõiduauto kapoti all oli viimane ja käigukastiks kuuekäiguline manuaal. Selline kooslus on universaalne (samas ka kõige kallim) igas mõttes. Esiteks on auto universaalkerega, teiseks sobib ta nii linna kui maanteele. Linnas on auto piisavalt ökonoomne ja hea kiirendusega, maanteel kuuenda käigu sisse pannes hoiab ta 110 km/h tunnikiiruse juures keskeltläbi 2000 pööret minutis, kütusekulu aga alla 5 l/100 km. Maanteel möödasõite tehes kulub selleks vaid hetk ja kui vähegi pikemaks unustad end pedaali vajutama, ei pane tähelegi, kui kiirus kasvab kaugelt üle selle, mida seadused lubavad. Tehnoandmed lubavad kiirenduseks küll 10,7 sekundit, mis iseenesest ei ole teab mis sportlik tulemus, kuid eks diiselmootori eripäraks ongi see esimene samm, ehk kui turbo ei ole veel rakendunud (kuni 1500 p/min) ja mootori madal pööretevahemik, mis kiirendades rohkem käiku sunnib vahetama. Samas tuleb hea pöördemoment (300 Nm juba 2000 pöörde juures) esile just möödasõitudel.
Baasvarustuse osas on Megane universaal nagu ka luukpära, ehk 6 turvapatja, esimesed elektriaknad, ABS pidurid jms. Comfort varustus toob kaasa tagumised elektrilised aknatõstukid, vihmasensori, CD-raadio, Luxe varustus omakorda lisab kliimaseadme jms.
Baashinnalt on universaal kõikidest kerevariantidest tavapäraselt kallim, kõige odavam universaal on 1,4-liitrise mootoriga ning maksab 209 900 krooni. 1,6-liitrise hinnad algavad 219 900 kroonist, 2-liitrine ja kuuekäiguline Luxe varustusega auto hinnaks on 284 900 krooni. Diiselmotorite hind algab 224 900 kroonist, võimsama versiooni korral läheb hind juba üle 300 000 piiri,. Täpsemalt 314 900 krooni. Võimsam mootor on saadaval üksnes Luxe varustusega.