Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pileti hind olgu üks nii kohalikule kui külalisele

    Tallinn kavandab alates järgmise aasta 1. märtsist oma elanikele odavamat ühistranspordi piletit, mille saab lunastada ID-kaardiga. Tallinna Linnavalitsus on sellise sammuga võtnud ?nitti eelkõige Helsingist.
    Äripäev ei toeta kunagise ostukaardi laadset vahetegemist omade ja n-ö võõraste, kohalike ja sissesõitnute, ID-kaardi omanike ja mitteomanike vahel.
    Me ei ole vastu tehnilisele progressile, mida üks ID-kaardi rakendus kahtlemata on; oleme vastu vabaturumajanduse põhimõtete hülgamisele, mis tekitab kahju eelkõige Tallinna kui Eesti pealinna imidžile. Sellega isoleerib Tallinn ennast teistest omavalitsustest: piletite hinnavahet ei tõlgendata kui soodustuste tegemist omadele, vaid pigem ?võõraste? külalislahkusetut lisakoormamist.
    Kuigi Pärnu on juba varem kehtestanud sõitjate kastisüsteemi, õhutaks Tallinn vaenu veelgi. Võimalik, et teenimisvõimalust haistavad maakonnasisesed bussiliinid, nõudes sõitjatelt väljastpoolt maakonda kõrgemat piletihinda. Liialdades: nt Tallinn-Pärnu bussiliinil sõidaksid vanade hindadega Tallinna, Harju-, Rapla ja Pärnumaa inimesed (sealt, kust liin läbi läheb), ülejäänutelt nõutaks aga kallimat piletit. Ei tohiks olla raske ette kujutada, millise džinni Tallinn pudelist valla päästab.
    Teine aspekt: Tallinn on juba täna äärmiselt autostunud. Aeg-ajalt on püütud propageerida liikumisviisi, et väljastpoolt tulijad jätaks auto kuhugi äärelinna parkimisplatsile ? marketite juures olevad parklad võiks ju täita seda ülesannet? ? ja liiguks edasi südalinna ühistranspordiga. Kui sissesõitnutele tuleb kallim ühistraspordi pilet, ei hakka niisugune skeem iialgi tööle. Enamgi veel: kaaludes varem näiteks elektrirongi koos trammiga, võrreldes autoga, loobutakse ühistranspordist selle kalliduse pärast, ja autosid tuleb Tallinna ainult juurde.
    Kolmandaks suhtuks Tallinn ebasõbralikult oma välisturistidesse. Võib-olla on suure turistide voolu, mis aitab kenasti linnakassat täita, üks põhjus see, et välismaalased on kohalikega võrdsed. Tõsi, paljudes riikides, eriti vaesemates, nõutakse turistidelt rohkem. Kuid on riike ? suuremaid ja rikkamaid ?, kus sul välismaalasena rohkem maksta ei tulegi. Ja neid kohti külastaks heameelega uuesti. Et Helsingis on omadele odavamad piletid, ei ole veel põhjendus Tallinnale. Nt soodustab London Visitor Travelcard?i näol just turistide sõitmisi.
    Võrdlemisi keerulise süsteemi administreerimine on kallis ja selleks kuluvaid summasid oleks õigem kasutada ühistranspordi arendamisele endale. Kadunud on tunnipiletid, kriips on peale tõmmatud vist ka mobiili abil ostetavale piletile (Helsingis asi toimib), mis sai sõitjatelt hea vastuvõtu osaliseks? Seega ei tundu linnavalitsus just sihipäraselt tegutsevat.
    Tallinn kavandab sissesõitnutele ka parkimise hinda tõsta, mis on samuti diskrimineeriv meede, põhjustades vastureaktsiooni mujal Eestis. Tuleb hinnata Tallinna linnaisade kahtlemata häid kavatsusi oma linna elanikele soodustuste tegemisel, kuid hetkel tekitab niisugune linnriigistumine üksnes uusi probleeme, mistõttu soovitame piletitest ja parkimisest sel kujul loobuda.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.