Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transport koondub jaotuskeskustesse

    Euroopa on üks peamisi transpordi sõlmpunkte maailmas, olles kõikide tööstusharude võtmeasukohaks. Ajal, mil tootjad vajavad järjest lühemaid tarneaegasid ja jaemüüjad vastavad järjest nõudlikumate tarbijate soovidele, on kaupade efektiivne liikumine Euroopasse ja siit välja kriitilise tähtsusega.
    Viimase kümne aasta jooksul on lennutransporditurg Euroopas kasvanud enam kui 6% aastas. Turul on toimunud märkimisväärsed muudatused, kus globaalsed kliendid soovivad üha paindlikumaid ja läbipaistvamaid lahendusi kogu tarneahela ulatuses. Seetõttu on ka fookus nihkunud kohalikelt teenustelt globaalsetele. Selleks, et kliente hästi teenindada, on oluliseks muutunud globaalsed kaubamahud, suurem ostujõud ja eraldi kokkulepped globaalsete mahtude teenindamiseks.
    Ekspedeerijad arendavad üha enam nn Euroopa värava ehk jaotuskeskuse strateegiaid, et suurendada ostujõudu ja kriitilist massi ning saavutada suuremat efektiivsust kaupade konsolideerimisega, paremaid marginaale ja konkurentsivõimelisemaid hindasid. See hõlmab ka partnersuhete jätkuvat arendamist ja erinevaid vedajatega seotud programme.
    Samal ajal toimub märkimisväärne kasv ka meretransporditurul. Ülemaailmsed konteinerveod arenevad jõudsalt. Hiina kui maailma juhtiva tarbekaupade tootja turu areng on üks olulistest põhjustest. See annab alust prognoosida ka märkimisväärset kaupade impordimahu kasvu Euroopasse.
    Ekspedeerijad peavad laiendama teenuste pakkumist importkaupadele, et püsida konkurentsivõimelistena. See tähendab eelkõige kõrgel kvaliteeditasemel konsolideerimisteenuseid, kulude juhtimist ja tarneahela läbipaistvust.
    Jätkuvalt toimub areng efektiivsema üleeuroopalise autotranspordi infrastruktuuri väljaarendamise suunas, millest on saamas oluline lüli Lääne-Euroopa lennu- ja meretranspordi ?väravate? jaoks. Seega saab tarneahela juhtimise võtmeküsimuseks lennu-, mere- ja autotranspordi võimaluste kombineerimine ühtseks integreeritud lahenduseks, mis suurendab Euroopa kaubavoogude läbipaistvust.
    Kuna klientide vajadused muutuvad, siis toimub konsolideerumine logistikaturul, kus logistikalahendused ühendatakse transporditeenustega, et luua globaalset ulatust. See protsess jätkub.
    Kui turg areneb, tuleb turulolijatel vastu võtta erinevaid väljakutseid ja võimalusi, värskematena turvalisusega seotud küsimused ja Euroopa Liidu laienemine.
    Pärast 2001. aasta 11. septembri sündmusi on kogu transpordisektor jätkuvas valvelolekus. Pidev vajadus leida kompromisse turvalisuse ja paindlikkuse vahel piirab teatud mõttes transpordituru arengut.
    ELi laienemine sellel aastal toob endaga kaasa tootmise üleviimise Lääne-Euroopast ühinevatesse Ida-Euroopa maadesse. Seoses elektroonika- ja autotööstuse tootmise ümberpaiknemisega on juba märgata kaubamahu suurenemist Ida-Euroopa riikidest.
    Lennu-, mere- ja autotransporditurg kasvab kogu Euroopas jätkuvalt, kuivõrd nõudlus efektiivsemate tarneahelate järele suureneb, tekivad säästlikumad tootmiskohad ja tekib suurem tarbimisturg seoses Euroopa Liidu laienemisega.
    Kaupade efektiivsel liikumisel üle Euroopa on võtmeks integreeritud võrgustikud, mis suudavad pakkuda multimodaalseid transpordi- ja jaotusteenuseid ning lisaväärtust andvaid logistikalahendusi.
    Tänapäeva Euroopas on tarneahela juhtimise strateegiate aluseks partnerlussuhete areng, et luua üleeuroopaline turvaline võrgustik ja laiendada võimalusi Kesk- ja Ida-Euroopa piirkondades.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.