Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sloveenide telepoe vallutusretk Euroopas

    1992. aastal Sloveeniast alguse saanud Studio Moderna jõudis Eestisse alles 2003. aasata alguses, mil tungiti ka Läti ja Läti teleturule. Studio Moderna tegutsebki valdavalt Kesk- ja Ida-Euroopa riikides, Venemaa kaasa arvatud. Erandina kuulub ettevõtte tegevuspiirkonda ka Itaalia.
    Eestisse jõudis Studio Moderna Hollandis asutatud samanimelise haldusfirma kaudu. Vähem kui aastaga on siin suudetud kõrvale tõrjuda kõik varasemad üritajad.
    OÜ Studio Moderna eestlasest juhatuse liige Anne Haljas eelistab jääda tahaplaanile ning on nõus ajakirjanikuga vestlema üksnes esinduse ees õues: "Meile ei ole reklaami vaja ja sees pildistada ei tohi."
    Sellega valdavalt jutt piirdubki. Hallas jõuab veel lisada, et nemad pakuvad üksnes originaale, erinevalt nii mõnestki kataloogifirmast, kus Haljase sõnul pakutakse järeletehtud kaupa. Ettevõtte käivet ja kasumit keeldub Haljas avalikustamast.
    Poes endas on vaid üks väike riiul vähem kui 40 tootenäidisega ning sellega kogu kaubavalik piirdubki – kõhu peal vibreeriv kõhnumisliblikas, igal täistunnil eri linnu häält tegev kell, vaibapuhastajast imur, survepesur, imet tegev Kosmodisk jne. Rääkimata nugadest, mis eales nüriks ei lähe. Riiuli taga asetsev laoruum on nn kauplusest mitu korda suurem ning selle seinaääred on kaupa täis.
    Ööpäevas tellib Studio Moderna nii Kanal 2st kui ka TV3st keskmiselt 30 minutit eetriaega oma toodete tutvustamiseks. Hind, mida Studio Moderna selle eest maksab, on saladus.
    Kanal 2 reklaamidirektor Anne Linnamägi kinnitab, et tavareklaami sekund maksab neil olenevalt ajast 40-150 krooni. Küsimusele, mis hinnaga telepood eetriaega ostab, vastab Linnamägi: "Hinnad on konfidentsiaalsed."
    Ka TV3 müügidirektor Meelis Järvela jättis Studio Modernale eetriaja müügihinna enda teada. Samas ta lisas, et see jääb allapoole nende reklaamisekundi alumist piiri, mis on 50 krooni.
    Kui oletada, et Studio Moderna on endale suutnud välja kaubelda hinnaks 10 krooni sekundi pealt, teeb see ikkagi aukartustäratava summa – kahe kanali peale kokku 36 000 krooni päevas. Aastas teeb see kokku enam kui 13 miljoni krooni eest reklaamiaega, sest kaupa pakutakse telepoes iga päev.
    Kataloogikaubamajadest Eesti turul kõige kauem tegutsenud Anttila tegevjuht Tauno Tuula leiab, et telepood erineb kataloogipakkimistest kardinaalselt. Anttila on Tuula väitel telepakkumistest hoidunud just oma renomee pärast: "Telepoes tuleb kaupa üle kiita, kuid sellega jääd varem või hiljem vahele."
    "Telepoel on hoopis teine müügistiil, kus sihtrühmaks on kõige mõjutatavam sihtgrupp," pakub Tuula. "Võib öelda, et telepood on mõeldud inimestele, kes on vastuvõtlikud ärarääkimisele. Sest selge on, et ükski imeriist ei suuda sind ei kõhnemaks ega ka ilusamaks teha."
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.