Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kes julgeb raudtee lähedale kodu osta?

    Lõpetame linnaelanikele ohtlikud veod läbi Tallinna enne, kui veosed meie olemasolu lõpetavad.
    Transiidifirmadelt on üsna raske teada saada, mida ja kui palju nad raudteid pidi läbi pealinna veavad. Fakt on see, et lisaks naftasaadustele transporditakse ka vedelgaase ja muud ohtlikku keemiat.
    Uudistekanalid teatasid seninägematu katastroofi ärahoidmisest mai alguses Suur-Sõjamäel, kui sealses kaubajaamas käisid päästjad kustutamas ammoniaagitsisternide vahetus läheduses põlevaid raudteeliipreid. Juuni esimesel nädalavahetusel põles Irus raudtee vahetus läheduses keemialadu ja Eesti Raudtee keeldus vaatamata päästeameti nõudmistele pikka aega rongiliiklust seiskamast.
    Kopli poolsaar ja osa Toompeast istuvad iga päev püssirohutünni otsas. Varsti oleme niikaugel, et raudtee lähedale kolib elama ainult eluga riskija. Rahvusvaheliste kaubavoogude juhtimine läbi Eesti ja nende teenindamine on meie väikese riigi majanduses üks eelisvaldkondi. Geograafiline asend ida ja lääne vahel, piiratud siseturg ja vähesed loodusressursid tingivad selle, et transiiti peetakse kõigi Baltimaade majandussfääri seisukohalt väga perspektiivikaks alaks.
    Loomulikult on transiit äriliselt tulus, kuid kahjuks on ohutuse- ja keskkonnaalased küsimused selles valdkonnas olnud ebapopulaarsed. Samas on selge, et nii edasi minna ei saa. Tõsiseltvõetavale riigile on iseloomulik, et majandust puudutavaid otsuseid langetades arvestatakse ka elanike ohutuse ja keskkonnaga. Ohtlike veoste transport senisel kujul peab Tallinnas lõppema. Viimastel aastatel pole veosed mitte vähenenud, vaid näidanud tänu suurenenud investeeringutele uutesse mahutitesse ja rajatistesse hoopis kasvutendentsi. Ja ehituslube nende rajamiseks annab ju linn!
    Pikaajalisi lepinguid firmade ja sadamatega sõlmivad nii riik kui linn. Seega ei ole riigi ja linna täidesaatvad organid ise eeskuju näidanud, mistõttu ei võeta nende juttu kohati enam tõsiselt. Linnavalitsus lükkas ise aastaks edasi volikogu otsuse koostada 2003. aasta 1. oktoobriks plaan ohtlike transiitveoste vähendamiseks ja järkjärguliseks lõpetamiseks Tallinnas. Mõistmata linnavalitsuse ja riigi ükskõiksust saan rohkem aru ettevõtjatest, kes on teinud investeeringuid ja soovivad ohtlike veoste lõpetamisest kesklinna suunal pikka aega ette teada.
    Volikogu seisukoht on olnud, et ohtlike veoste transiidi äkilise keelamisega kesklinnas ei lahendata probleemi juba seetõttu, et ühtäkki jääks tööta sadu inimesi ja riigi majanduse seisukohalt olulistele ettevõtetele tekitataks arvestatavat kahju. Ettevõtjatel on vaja ette teada, milline on plaanitud uus infrastruktuur, kuidas toimub vedude ümbersuunamine jne.
    Kuid ka katsed saada transiidifirmadelt ettepanekuid veoste vähendamise graafiku kohta jäid tulemusteta. Kutsusime eksabilinnapea Toivo Ninnasega aasta tagasi kokku transiitvedude operaatorfirmad ja pakkusime neile koostööd. Kuigi muudatusettepanek veoste liikluse korraldamisest sai volikogu otsusesse sisse viidud, jäi see ka ainsaks tulemuseks.
    Riigi ja linna vastavad ametid peavad ettevõtjatega kokkuleppele jõudma, kahjustamata sealjuures oluliselt majanduse, tööhõive ja ettevõtete huve. Üks samm kaubajaamades valitseva ohu vähendamiseks oleks vältida tsisternide kuhjumist ja suunata sissetulevad veeremid kiirusega 20 km/h otse terminalidesse.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Võlgades arendusega seotud ehitusfirma läks pankrotti
Neljapäeval kuulutati välja ehitusfirma ASSG Construction pankrot – see on ettevõtte, kes vastutas skandaalse Teletorni Kodude ehitamise eest. Just seda firmat süüdistas arendaja raha väljaviimises.
Neljapäeval kuulutati välja ehitusfirma ASSG Construction pankrot – see on ettevõtte, kes vastutas skandaalse Teletorni Kodude ehitamise eest. Just seda firmat süüdistas arendaja raha väljaviimises.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.