• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 18.08.04, 09:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Eksministrite hinnangul jäi Atoneni praamikonkursi otsus hiljaks

Endiste ministrite hinnangul jäi majandusminister Meelis Atonen praamikonkurssidega hiljaks.
«Tundub, et Atonen polnud asjaga kursis,» kommenteeris esimese Tiit Vähi valitsuse transpordiminister Enn Sarap Postimehele. «Kui asi algatati, olin surmkindel, et SLK jätkab, sest nii lühikese aja jooksul on võimatu tehniliselt keerukatele oludele vastavaid laevu leida.»
Sarap viitab Hiiumaale viivale laevateele, mis nõuab suhteliselt madala süvisega ja jääklassiga parvlaevu. Selliseid laevu on aga laevaturult keeruline leida. Ka praegune turuseis pole eriti soodne.
Viimase Mart Laari valitsuse teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni hinnangul oleks riik pidanud juba paar aastat tagasi alustama praamide otsimist või ehitamist, mida oleks saanud konkursi korras välja rentida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Et ei tekiks olukorda, kus riik maksab suuri dotatsioone, mille arvelt vedaja ostab endale laevad ja lõpptulemusena ei jää riigile midagi,» selgitas Jürgenson. «Minu järeltulijad seda teed ei läinud. Kui Atonen lõpuks märkas probleemi, siis oli juba hilja seda skeemi rakendada.»
Eelmise valitsuse majandus- ja kommunikatsiooniministri Liina Tõnissoni sõnul oli juba aastaid tagasi selge, kui keeruline on Eesti oludele vastavaid praame leida, mistõttu Atoneni sammude ebaõnnestumine polnud üllatav. «Atonen sai valusa õppetunni. Ei maksa keksida, kui asja ei jaga,» märkis Tõnisson.
Tema sõnul on arusaamatu, miks peaks riik hakkama endale taas laevu muretsema, kui olemasolevatest laevadest aastaid tagasi loobuti.
Tiit Vähi teise valitsuse teede- ja sideministri, merendusealase haridusega Kalev Kallo sõnul oli juba suhteliselt arusaamatu, miks anti praamiühenduse korraldamine sadamale, mis ei ole selle ülesandeks.
«Nüüd ollakse hädaolukorras ning ainsat vedajat, kellel sobilikud laevad olemas, on ebasõbralike väljenditega solvatud,» tõdes Kallo. «Ega selline asi riigile rahaliselt eriti soodsalt ei lõpe.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele