Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meediatööstust mõjutab võitlus reklaamiraha pärast

    On mõneti irooniline, et just tabloidformaadi maaletoojana edukat meediaäri ajanud Äripäeva arvamustoimetaja palus mul avaldada mõtteid ajakirjanduse ja äri suhetest tänases Eestis. Samas on tore, kui traditsioonilist ajakirjanduslikku toimetamist jõuliselt kirjastamis- ja konverentsiäriga põimiv meediaettevõte selleks teemaks kompleksivabalt foorumit pakub.
    Meedia on seksikas äri. Isegi väikesel Eesti turul saab siin teenida päris korralikku tulu. Lisaväärtusena saavad meediakanali omanikud ja toimetajad "promoda" nii enda kui ka oma sõpruskonna majanduslikke ja poliitilisi ettevõtmisi.
    Kõige edukamalt on oma meediaomandust teiste äriprojektide toestamiseks kasutanud ainus kohalik meediamagnaat. Talle kuuluvast - pangem tähele - sõltumatust nädalalehest lahkus paari aasta eest majandustoimetaja sellel põhjusel, et mis iganes teema ta ka käsile võttis, põrkus see lõpuks ikkagi omaniku ärihuvidega.
    Ja muidugi ei saa tasakaalu huvides jätta lisamata, et paljud ettevõtted püüavad loomuomaselt meediat oma huvides väänata. Pragmaatilise ellusuhtumisega ärimehed kipuvad mõnikord tõepoolest meediaga suhtlemist madaldama pistise pakkumiseks. Julgen siiski väita, et tänases Eestis on niisugune suhtumine juba pigem erandlik. Ka hirmujutud hiiglaslikust suhtekorraldajate armeest, kes järjest hõrenevaid toimetusi massiivselt varjatud reklaamiga mürgitab, on pigem keskealiste meediaomanike luul.
    Nad pole veel teadvustanud, et enamik noorema põlvkonna ajakirjanikke on juba esimese kursuse loengutest ja õlletubadest saati suhtekorraldajatega tihedalt lävinud ning tajuvaid viimaseid järjest karmistuvas meediaäris pigem partnerite kui oponentidena.
    Meediat on ikka defineeritud kui neljandat võimu ning demokraatia valvekoera. Tänases Eesti kontekstis oleks paslikum võrrelda suurt osa kohalikust meediast siiski reklaamiandja kammerteenriga.
    Võitlus reklaamiraha pärast on meediatööstust edasi viiv mootor. Meedias lihtsalt nimetatakse klassikalist tootearenduse produkti pisut teisiti: näiteks uueks programmiks, formaadiks, lisaleheks või rubriigiks.
    Iga väärikam väljaanne pakub täna oma auditooriumile laia valikut spetsiifilisi meediatooteid. Nädalalõpu-, auto-, kinnisvara-, tarbija-, toidu-, moe-, aianduse-, naiste-, meeste-, laste-, IT- ja paljud muud lisad on kõige tüüpilisemad trükimeedia tooted. Uus reality show või mälumäng on omakorda kõige trendikamad teletooted.
    Ning kuigi meediaomanikud ja toimetajad seda avalikult eitavad, on nende toodete sünni taga eeskätt soov pakkuda reklaamiandjale efektiivset ja täpset kanalit oma kommertssõnumi viimiseks sihtgrupini. Ning alles seejärel tuleb auditooriumi huvide teenimine, mis pahatihti on pigem paratamatu garneering, et pikkida tarbijaid tüütavate otseste reklaamide vahele ka lõõgastavat varjatud reklaami. Andku mulle siinkohal andeks need toimetajad, kes veel siiralt võitlevad oma lugejate, kuulajate ja vaatajate harimise ning vaba arvamuse avaldamise võimaluste eest. See vähemus peaks tegelikult, nagu see on vähemustele ikka kohane, hakkama oma ideede eest senisest aktiivsemalt võitlema.
    Meedia teeb inimesi suuremaks sõna otseses mõttes - paljud imestavad tänaval telestaari nähes siiralt, et too on tegelikult nii lühikest kasvu.
    Umbes sama petlik on võhiklikule investorile ka meediaäri. Ühel või teisel moel meie meediaäris kätt proovinud Viktor Siilats, Enn Rohula, Tõnis Haavel on tänaseks tõmbunud tagasi tulusamate ettevõtmiste manu. Kohalikus meediaettevõtluses jätkavad praegu vaid need eesti nimedega tegijad, kellel erinevalt eelmainitutest on ette näidata kas ajakirjanduslik haridus või kauaaegne töökogemus.
    Globaalse infoühiskonna areng ja rahvusvahelise kapitali jätkuv juurdevool Eesti meediaturule ei jäta kohalikele tegijatele just ülemäära palju Aansse. Kuid neil, keda lisaks omanikutundele tiivustab ajakirjandusega tegelema veel ka kirg, elustiil või hobi, võib siiski edu olla.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.