Tartu bussifirma AS Tarbus omandas peamiselt Kuressaares ja Saare maakonnas reisijatevedu korraldava bussiettevõtte ASi Neomobile, teatas ettevõte.
Ostu-müügileping, mille käigus Tarbus omandas Soome ettevõtte T Makkonen OY tütarfirma Neomobile, sõlmiti eelmise nädala reedel. Neomobile teenindab Kuressaare linnaliine ja Saaremaa maakonnaliine, lisaks teeb riigisiseseid kaugliine ning välisvedusid.
Tarbuse nõukogu esimehe Aivo Pärna sõnul on Neomobile uued omanikud valmis
täiendavalt investeerima, et bussifirmat edasi arendada. ?Saaremaa bussijuhid ei pea muretsema töökoha kaotamise pärast, sest plaanis pole kedagi koondada,? lisas Pärn.
Pärna sõnul ei suuda paljud väikesed Eesti bussiettevõtted praegu tagada head teenust. ?Firmadel on raha vähe, bussid vanad ja paljud olulised investeeringud jäävad tihti tegemata või siis lükatakse need määramata ajaks edasi,? ütles Pärn ja lisas, et Neomobile eristub teistest Eesti piirkondlikest bussifirmadest selgelt nii korraliku bussipargi kui ka hea majandusseisu poolest.
Neomobile omanik Kari Makkonen kinnitas, et ta ei müünud oma bussifirmat raha pärast. ?Eesmärk on tagada Saaremaa elanikele ka edaspidi sama hea teenus kui pakkus Neomobile ja Tarbus on ettevõte, kes seda suudab,? lausus Makkonen. ?Võin rahuliku südamega oma teisi ärisid Tallinnas edasi arendada.?
Tarbusele kuulub Eestis suuruselt kolmas bussiettevõte AS Pärnu ATP, millele omakorda kuulub Pärnu maakonnaliine teenindav bussifirma OÜ Skorpion P.J. Lisaks omab Tarbus 70 protsenti Hiiumaa bussiettevõttest OÜst Tiit Liinid.
AS Neomobile loodi 1990. aastal. Ettevõttes on 105 töötajat, neist 66 on bussijuhid. Firmal on 45 bussi.
Bussiettevõte Tarbus annab koos tütarettevõtetega tööd 710 inimesele ning kontsernil on 244 bussi.
Tarbuse põhiomanik on Marcel Vichmann, kelle käes on läbi OÜ Moonraider 51 protsenti ettevõtte aktsiatest. Ülejäänud Tarbuse aktsiad kuuluvad Aivo Pärnale ja Tarbuse juhatuse esimehele Valter Keisile.
Lähiajal vormistatakse Tarbuse osalus valdusfirmasse GO Group, mille omanikud on Marcel Vichmann, Tiit Pruuli ja Anti Selge.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?