Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Clio III ? nagu väike mersu

    Renault Clio kolmas põlvkond võiks vabalt kanda Mercedese kolmeharulist tähte: tegu on kvaliteetse, mahuka ja mugava väikeautoga.
    Kuidas seda tõestada? Lihtne: istuge värskesse 1,5-liitrise diiselmootoriga Clio III rooli ja käivitage mootor. Diiselmootorile iseloomulikku häält võib kuulda vaid mõni hetk pärast külmkäivitust, edasi on mootor vaikus ise.
    Ka maanteel näitab Clio III, et piir väikeauto ja keskklassi sõiduvahendi vahel hakkab hägustuma. Lubatud maanteekiirusel kulgedes kostab salongi vaid rataste mühin asfaldil ning kerge tuulemüra kolmeukselise testiauto ukseposti juurest.
    Ka vedrustus viitab klass kõrgematele autodele. Tegelikult pole see sugugi imelik, sest oma sillad laenas Clio III suuremalt vennalt Meganelt. Loomulikult on vedrustuse seadistused muudetud Cliole kohasemaks, kuid tulemus on igati nauditav.
    Tee ebatasasused neelab Clio III nurinata, ka kurvides on juhitavus hea. Testisõidul tõestas seda ootamatult kitsenenud mägitee kurv, mille läbimiseks esialgu mõistlikuna tundunud kiirus kurvi raadiuse muutudes äkki liiga suureks osutus. Tegelikult kaunis ohtlik situatsioon lahenes aga hästi: üleliigsest kiirusest hoolimata hoidis masin kenasti trajektoori ega kippunud ei üle- ega alajuhitavaks muutuma.
    Samas mahub 1.80seid ilmakodanikke salongi tervelt viis. Siis tuleb leppida küll vaid 288-liitri suuruse pagasiruumiga. Kahekesti sõites, tagumise istme seljatoe maha keerates ja tekkinud pinna laeni täis ladudes saab kaasa võtta aga 1038 liitrit head ja paremat. On aga siiski üks miinus: tagasilla kohal on pagasiruumis kere jäikust tugevdav ribi, mis tekitab muidu siledale põrandale ebaloomuliku jõnksu. Äkki oleks saanud ilma selleta?
    Salongi valmistamisel kasutatud materjalid aga ei viita vähimalgi määral kokkuhoiule. Kvaliteetne pehme plastmass, mugavad istmed, eraldi valgustusega peegel päikesesirmis, käed-vabad kaardiga sissepääs, MP3 plaate mängiv raadio, pardakompuuter: kõik viitab tõsisele suhtumisele tulevastesse autokasutajatesse.
    Mis puutub erinevatesse kerevariantidesse, siis praegu on saadaval neist vaid kaks: kolme ja viieukselised luukpärad. Välistatud pole aga, et lisanduda võib ka teisi kerevariante. ?Kõik sõltub nõudlusest,? kinnitas Renault Clio III programmijuht Roland Pernot. Aimu sellest, millised need võiksid olla, saab, kui vaadata Clio ühe peamise konkurendi, Peugeot 206 kerevalikut.
    Esialgu on Clio III võimalik saada kolme bensiini- ja kolme diiselmootoriga. Bensiinimootorite töömahud on 1,2; 1,4 ja 1,6 liitrit (võimsused vastavalt 76, 100 ja 110 hj). Diiselmootorite töömaht on üks, kuid võimsustasemeid on kolm: 75, 85 ja 105 hobujõudu.
    Parima mulje jättis testil just viimane, eelkõige tänu suurepärasele kooskõlale kuuekäigulise manuaalkastiga, mille käigukangi liikumine oli suisa mehaaniliselt täpne.
    Clio III puhul kasutatakse tuulemüra vähendamiseks küll kahte uksetihendit, kuid B-piilari ehk ukseposti juures on tihendeid jätkuvalt üks. Sellest siis ka olukord, et seal vihisevad tuulekeerised endast vaikselt salongi märku annavad.
    Salongi vaikuse üheks põhjuseks on ka see, et tavaliselt tühjad õõnsused keres on täidetud spetsiaalse vahuga, mis aitab veelgi summutada sõidumüra kandumist salongi.
    Clio III salongis tunneb ennast mugavalt kuni 1.90 m pikk inimene. Pikematele jääb alla nelja meetri pikkuse ja 1,5 meetri kõrguse auto salong juba väikeseks. Moodne katusejoon ja piiratud pikkus nõuavad ohvreid.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.