Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veofirmad võtsid kasutusele kütuse lisatasu

    Nii nagu laeva- ja lennufirmad, kehtestavad ka autotranspordifirmad järk-järgult kütuse lisatasu, mis lisatakse veohinnale. Sedasi on kliendi jaoks näha, kui palju kütuse tõttu vedu kallineb.
    ?Kehtestasime 4% kütuselisa 1. oktoobrist ja see lisandub veohinnale,? selgitab ASi DFDS Transport tegevjuht Jaan Lepp. ?Kütuselisa lisatakse kõikidele veoarvetele, sõltumata veosuundadest, kuna kütusehindade tõus on suhteliselt sarnane erinevates maades, sest kütuse hind sõltub maailmaturu hindadest.?
    Kui kütusehinnad tõusevad, suureneb kütuselisa, ja kui kütusehinnad vähenevad, siis kütuselisa väheneb. ?Arvutame kütuselisa koefitsiendi kord kuus, võttes aluseks Neste koduleheküljelt diislikütuse hulgihinna terminalist,? selgitab Lepp.
    ?Tasu kehtestasime, sest olukorras, kus kütuse hind muutub nädalatega, ei ole tehniliselt enam võimalik väljastada adekvaatseid hinnapakkumisi,? selgitab Lepp. ?Näiteks DFDSil on jooksvalt üle 2000 kehtiva hinnapakkumise, ühe kuu jooksul korraldame umbes 10 000 saadetise liikumist. Kui meie kulude baas, millest kütuse hind moodustab arvestatava osa, muutub oluliselt, peaksime väljastama iga kuu uued hinnad, mida aga on võimatu teha.?
    Allando Trailways pole samas lisatasu kehtestanud. Firma finantsjuhi Vahur Oja sõnul on firmas sellest juttu olnud, kuid leitakse, et tuleks kohaldada personaalset lähenemist.
    ?Transpordisektoris on konkurents Eestis ja lähiümbruses äärmiselt tugev, seetõttu määrab ka turg hinna, mis sõltub nõudluse ja pakkumise vahekorrast. Me oleme tõstnud veohindu, kuna kütus on transpordil üks olulistest kuluartiklitest,? lisab Oja.
    Rahvusvaheline ja Eesti-sisene transport on mõjutatud ühtemoodi, kui kütusehind tõuseb. ?Erinevus Eesti-sisese ja rahvusvahelise transpordi vahel on distantsi pikkus ja laadimiseks kuluv aeg. Auto laadimine rahvusvahelisel või Eesti-sisesel veol võtab aega sarnaselt, kuid rahvusvahelise veo distants on oluliselt pikem, nii ka teenimisvõimalus,? selgitab Oja.
    Autovedude omahinnast moodustavad kütusekulud ligikaudu veerandi.
  • Hetkel kuum
Avo Blankin: Saaremaa püsiühendus ja Rail Baltic võiks olla kaks ühes projekt
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
McDonald'si kasumit toetasid menüü kõrgemad hinnad
McDonald's avaldas ootuseid ületavad neljanda kvartali tulemused, müüki suurendasid kõrgemad menüühinnad, külastajate arv ja turundustegevus.
McDonald's avaldas ootuseid ületavad neljanda kvartali tulemused, müüki suurendasid kõrgemad menüühinnad, külastajate arv ja turundustegevus.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Coop Eesti uus juht vihjas, et kauplustekett on ostulainel
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Kaitsepiirangud ei lase Ida-Virumaal omavalitsuste hooneid renoveerida
Venemaa naabruse tõttu ei saa Ida-Virumaal ehitada ei tuule- ega päikeseparke, aga liginullenergiahoonete jaoks võiks vaja minna vähemalt üht kahest.
Venemaa naabruse tõttu ei saa Ida-Virumaal ehitada ei tuule- ega päikeseparke, aga liginullenergiahoonete jaoks võiks vaja minna vähemalt üht kahest.

Olulisemad uudised

Nulliring: palk tõuseb, aga poodi see raha ei jõua
Aasta lõpus vabalangusse läinud jaekaubanduse võiks tänavu päästa kosuv ostujõud, mida toidab palgatõus, kui laenukulud seda nulli ei sööks.
Aasta lõpus vabalangusse läinud jaekaubanduse võiks tänavu päästa kosuv ostujõud, mida toidab palgatõus, kui laenukulud seda nulli ei sööks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.