• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veofirmad võtsid kasutusele kütuse lisatasu

    Nii nagu laeva- ja lennufirmad, kehtestavad ka autotranspordifirmad järk-järgult kütuse lisatasu, mis lisatakse veohinnale. Sedasi on kliendi jaoks näha, kui palju kütuse tõttu vedu kallineb.
    ?Kehtestasime 4% kütuselisa 1. oktoobrist ja see lisandub veohinnale,? selgitab ASi DFDS Transport tegevjuht Jaan Lepp. ?Kütuselisa lisatakse kõikidele veoarvetele, sõltumata veosuundadest, kuna kütusehindade tõus on suhteliselt sarnane erinevates maades, sest kütuse hind sõltub maailmaturu hindadest.?
    Kui kütusehinnad tõusevad, suureneb kütuselisa, ja kui kütusehinnad vähenevad, siis kütuselisa väheneb. ?Arvutame kütuselisa koefitsiendi kord kuus, võttes aluseks Neste koduleheküljelt diislikütuse hulgihinna terminalist,? selgitab Lepp.
    ?Tasu kehtestasime, sest olukorras, kus kütuse hind muutub nädalatega, ei ole tehniliselt enam võimalik väljastada adekvaatseid hinnapakkumisi,? selgitab Lepp. ?Näiteks DFDSil on jooksvalt üle 2000 kehtiva hinnapakkumise, ühe kuu jooksul korraldame umbes 10 000 saadetise liikumist. Kui meie kulude baas, millest kütuse hind moodustab arvestatava osa, muutub oluliselt, peaksime väljastama iga kuu uued hinnad, mida aga on võimatu teha.?
    Allando Trailways pole samas lisatasu kehtestanud. Firma finantsjuhi Vahur Oja sõnul on firmas sellest juttu olnud, kuid leitakse, et tuleks kohaldada personaalset lähenemist.
    ?Transpordisektoris on konkurents Eestis ja lähiümbruses äärmiselt tugev, seetõttu määrab ka turg hinna, mis sõltub nõudluse ja pakkumise vahekorrast. Me oleme tõstnud veohindu, kuna kütus on transpordil üks olulistest kuluartiklitest,? lisab Oja.
    Rahvusvaheline ja Eesti-sisene transport on mõjutatud ühtemoodi, kui kütusehind tõuseb. ?Erinevus Eesti-sisese ja rahvusvahelise transpordi vahel on distantsi pikkus ja laadimiseks kuluv aeg. Auto laadimine rahvusvahelisel või Eesti-sisesel veol võtab aega sarnaselt, kuid rahvusvahelise veo distants on oluliselt pikem, nii ka teenimisvõimalus,? selgitab Oja.
    Autovedude omahinnast moodustavad kütusekulud ligikaudu veerandi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Kinnisvaraarendaja: oleks tore, kui palgad kasvaksid veelgi kiiremini
Kinnisvara hinnatõus peegeldab Eesti inimeste jõukust ja poleks ka hullu, kui Tallinna uue korteri ruutmeetri hind jõuaks 10 000 euroni, ütles lähiaastatel börsile minna plaaniva kinnisvaraarendaja Liveni üks omanik Andero Laur.
Kinnisvara hinnatõus peegeldab Eesti inimeste jõukust ja poleks ka hullu, kui Tallinna uue korteri ruutmeetri hind jõuaks 10 000 euroni, ütles lähiaastatel börsile minna plaaniva kinnisvaraarendaja Liveni üks omanik Andero Laur.
Advokaadibüroode TOPi võitja: võidu toob oskus muuta vajadusel kiiresti fookust
Tänavuse Äripäeva advokaadibüroode edetabeli võitis juba teist aastat järjest advokaadibüroo Cobalt. Võitudest ja nendeni jõudmisest avaldavad saladusi juhtivpartner Jaanus Mody ja partner Martin Simovart.
Tänavuse Äripäeva advokaadibüroode edetabeli võitis juba teist aastat järjest advokaadibüroo Cobalt. Võitudest ja nendeni jõudmisest avaldavad saladusi juhtivpartner Jaanus Mody ja partner Martin Simovart.