Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veofirmad võtsid kasutusele kütuse lisatasu

    Nii nagu laeva- ja lennufirmad, kehtestavad ka autotranspordifirmad järk-järgult kütuse lisatasu, mis lisatakse veohinnale. Sedasi on kliendi jaoks näha, kui palju kütuse tõttu vedu kallineb.
    ?Kehtestasime 4% kütuselisa 1. oktoobrist ja see lisandub veohinnale,? selgitab ASi DFDS Transport tegevjuht Jaan Lepp. ?Kütuselisa lisatakse kõikidele veoarvetele, sõltumata veosuundadest, kuna kütusehindade tõus on suhteliselt sarnane erinevates maades, sest kütuse hind sõltub maailmaturu hindadest.?
    Kui kütusehinnad tõusevad, suureneb kütuselisa, ja kui kütusehinnad vähenevad, siis kütuselisa väheneb. ?Arvutame kütuselisa koefitsiendi kord kuus, võttes aluseks Neste koduleheküljelt diislikütuse hulgihinna terminalist,? selgitab Lepp.
    ?Tasu kehtestasime, sest olukorras, kus kütuse hind muutub nädalatega, ei ole tehniliselt enam võimalik väljastada adekvaatseid hinnapakkumisi,? selgitab Lepp. ?Näiteks DFDSil on jooksvalt üle 2000 kehtiva hinnapakkumise, ühe kuu jooksul korraldame umbes 10 000 saadetise liikumist. Kui meie kulude baas, millest kütuse hind moodustab arvestatava osa, muutub oluliselt, peaksime väljastama iga kuu uued hinnad, mida aga on võimatu teha.?
    Allando Trailways pole samas lisatasu kehtestanud. Firma finantsjuhi Vahur Oja sõnul on firmas sellest juttu olnud, kuid leitakse, et tuleks kohaldada personaalset lähenemist.
    ?Transpordisektoris on konkurents Eestis ja lähiümbruses äärmiselt tugev, seetõttu määrab ka turg hinna, mis sõltub nõudluse ja pakkumise vahekorrast. Me oleme tõstnud veohindu, kuna kütus on transpordil üks olulistest kuluartiklitest,? lisab Oja.
    Rahvusvaheline ja Eesti-sisene transport on mõjutatud ühtemoodi, kui kütusehind tõuseb. ?Erinevus Eesti-sisese ja rahvusvahelise transpordi vahel on distantsi pikkus ja laadimiseks kuluv aeg. Auto laadimine rahvusvahelisel või Eesti-sisesel veol võtab aega sarnaselt, kuid rahvusvahelise veo distants on oluliselt pikem, nii ka teenimisvõimalus,? selgitab Oja.
    Autovedude omahinnast moodustavad kütusekulud ligikaudu veerandi.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.