• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.10.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veofirmad võtsid kasutusele kütuse lisatasu

Nii nagu laeva- ja lennufirmad, kehtestavad ka autotranspordifirmad järk-järgult kütuse lisatasu, mis lisatakse veohinnale. Sedasi on kliendi jaoks näha, kui palju kütuse tõttu vedu kallineb.
?Kehtestasime 4% kütuselisa 1. oktoobrist ja see lisandub veohinnale,? selgitab ASi DFDS Transport tegevjuht Jaan Lepp. ?Kütuselisa lisatakse kõikidele veoarvetele, sõltumata veosuundadest, kuna kütusehindade tõus on suhteliselt sarnane erinevates maades, sest kütuse hind sõltub maailmaturu hindadest.?
Kui kütusehinnad tõusevad, suureneb kütuselisa, ja kui kütusehinnad vähenevad, siis kütuselisa väheneb. ?Arvutame kütuselisa koefitsiendi kord kuus, võttes aluseks Neste koduleheküljelt diislikütuse hulgihinna terminalist,? selgitab Lepp.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Tasu kehtestasime, sest olukorras, kus kütuse hind muutub nädalatega, ei ole tehniliselt enam võimalik väljastada adekvaatseid hinnapakkumisi,? selgitab Lepp. ?Näiteks DFDSil on jooksvalt üle 2000 kehtiva hinnapakkumise, ühe kuu jooksul korraldame umbes 10 000 saadetise liikumist. Kui meie kulude baas, millest kütuse hind moodustab arvestatava osa, muutub oluliselt, peaksime väljastama iga kuu uued hinnad, mida aga on võimatu teha.?
Allando Trailways pole samas lisatasu kehtestanud. Firma finantsjuhi Vahur Oja sõnul on firmas sellest juttu olnud, kuid leitakse, et tuleks kohaldada personaalset lähenemist.
?Transpordisektoris on konkurents Eestis ja lähiümbruses äärmiselt tugev, seetõttu määrab ka turg hinna, mis sõltub nõudluse ja pakkumise vahekorrast. Me oleme tõstnud veohindu, kuna kütus on transpordil üks olulistest kuluartiklitest,? lisab Oja.
Rahvusvaheline ja Eesti-sisene transport on mõjutatud ühtemoodi, kui kütusehind tõuseb. ?Erinevus Eesti-sisese ja rahvusvahelise transpordi vahel on distantsi pikkus ja laadimiseks kuluv aeg. Auto laadimine rahvusvahelisel või Eesti-sisesel veol võtab aega sarnaselt, kuid rahvusvahelise veo distants on oluliselt pikem, nii ka teenimisvõimalus,? selgitab Oja.
Autovedude omahinnast moodustavad kütusekulud ligikaudu veerandi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele