Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liikuvat reklaami märgatakse
Reklaam võib olla liikuv mitmes mõttes: ta võib kaasa liikuda mobiilse müügimehega või seista tänava ääres või müügisalongis ja liigutada näidatavat pilti.
Kõik see, mis liigub, torkab mitmeid kordi rohkem silma ja on efektiivsem sadade staatiliste reklaamide kõrval, millest tihti lihtsalt jalutatakse mööda neid märkamata.
Igal tooteesitlustel on alati hulk staatilist informatsiooni, mis võiks kogu tegevuse taustal pidevalt nähtaval olla. Näiteks saab ruumi, kus esitlus toimub, üles seada tootja logo või võtmevisuaali, aga ka mõne olulise argumendi tekstilisel kujul. Sellise info kuvamiseks sobivad müügimehele hästi õlakotiga kaasas kantavad, kergesti ja kiiresti paigaldatavad roll-up?id ja bännerstendid.
Mõlemad on vahetatava graafikaga, õlakotiga kaasaskantavad ning kergesti paigaldatavad. Bännerstendi saab üles väga väikese ettevalmistusajaga, roll-up?i seevastu võib esitluskohas paigaldada isegi 30 sekundiga. Selliste materjalide kasutamine eeldab muidugi, et toodet esitletakse veidi suuremale seltskonnale kui 2-3 inimest.
Suuremates kauplustes kasutatakse toodete bännerstende võtmevisuaalide kuvamisel. Näiteks võib tuua Tallinna Kaubamaja ilumaailma, kus vana hoone poolse sissekäigu juures asuvad tihti kampaaniatoodete visuaalid bännerstendil.
Need on kõik liikumatu pildiga reklaamid, mida saab kergelt üles panna ja kaasa võtta. Tunduvalt rohkem torkavad aga silma need reklaamid, mis müügipunktides ülespandult näitavad liikuvat pilti. See ei pea olema kallis videoaparatuur, mis liikuva pildiga hakkama saab, vaid piisab täielikult ka tunduvalt taskukohasematest scroller?itest.
Tegemist on laest rippuvate vahetuva pildiga POS (reklaam müügikohas) toodetega. Liikumine, juhul kui see jääb ka nägemisvälja servaalale, tõmbab alati tähelepanu. Toote eeliseks ongi, võrrelduna liikumatu plakatiga, just see, et ta tõmbab tähelepanu tunduvalt rohkem ja jääb silma sellistes kohtades, kus teda ei osata oodata, näiteks kaubanduskeskustes ja vaateakendel. Lisaks on scroller?itega võimalus näidatava info mahtu mitu korda suurendada.
Hinnavahe staatilise pildiga ja liikuva pildiga reklaamil on kahekordne. Roll-up?id ja bännerstendid, ehk siis liikumata pildid, maksavad 1300?2500 krooni ja liikuva pildiga, ehk siis laes rippuva scroller, maksab 3200?4500 krooni.
Scroller ripub laes ja tema eelis staatilise reklaamiga võrreldes on köitvus ka nägemisvälja ebateravas osas ehk vaatevälja servas. Silmanurgast nähtud liikumine tõmbab pilgu hetkeks endale, edasine oleneb juba näidatavast sõnumist ja pildist. Sellel tootel võiks olla väärtus kampaaniasõnumi edastamisel ja just juhuslike klientide püüdmisel.
Messil ei aita liikuv reklaam tähelepanu äratamisel kuigi palju kaasa, kuna inimeste kontsentreeritus ja üldine taustliikumine on tugev. Messil loeb näiteks valgus palju enam.
Kaupluses, kui liikuv reklaam on inimese tüüpvaateväljast kõrgemal (ripub laes), on tähelepanu pöördumine temale kordades kindlam.
Autor: Marek Tiits