Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õppetööks läheb vaid neli laeva 13st

    Haridus- ja teadusministeerium andis oma heakskiidu kokku nelja laeva kasutamiseks õppe- ja teadustöös. Kaks neist, Solveig, mis kuulub kalurite liidu juhatuse aseesimehele Mihkel Undrestile, ja Pedassaare, mis kuulub Toomas Kõuhkna omanduses olevale Dagomarile, lähevad Eesti Mereakadeemia teenistusse. Paikse õppelaborina kasutatav Solveig hakkab seisma Tallinnas, Pedassaare leiab Hiiumaal rakendust merekõlbliku õppelaevana. Nende kahe laeva ekspluatatsioonikulud katab järgneva viie aasta jooksul laevade üleandja.
    ?Mereakadeemia või haridus- ja teadusministeerium ei ole pidanud ega pea vajalikuks veel mõne laeva rentimist õppe- või teadustöö eesmärgil,? teatab põllumajanduse registrite ja informatsiooni ametile (PRIA) saadetud kiri. Eraldi mainitakse ära läbirääkimiste lõpetamine kalurite liidu teisele juhatuse aseesimehele Margo Purrule kuuluva osaühinguga Gutta.
    Uurimislaevadena hakkavad tööle ASile Saare Rand kuuluv Salme ja Dagomarile kuuluv Vellu. Nende ülalpidamise kulud tasuvad vastavalt TTÜ Meresüsteemide Instituut ja TÜ Eesti Mereinstituut oma eelarvest. Meresüsteemide Instituudi juht Jüri Elken ütles, et talle alluv asutus rahapuuduse käes ei vaevle. Salme hindas ta sobilikuks seetõttu, et sellega saab ka rannast kaugemal käia. Eelmisel aastal rentis teadusasutus Lätist laeva 2 mln krooni eest. Eesti Mereinstituudi direktor Toomas Saat ütles, et Vellu näol on tegu väikese, kuid merekindla paadiga, mille ülalpidamine erilisi kulusid ei nõua.
    OÜ Helenda juhataja Roland Kriisa, kes on suvest saati võidelnud kõigi laevaomanike võrdse kohtlemise eest eurotoetuse jagamisel, leidis küsitava olevat laevade kulude katmise järgneva viie aasta vältel. ?Eks selle võrra küsivad laevast loobujad kõrgemat hinda,? lausus ta. Kriisa ütles, et ei leidnud ministri määruses midagi edasiste kulutuste katmise kohustuse kohta.
    Kalurite liidu tegevdirektor Toivo Orgusaar ei osanud öelda, mis saab ülejäänud üheksast laevast, millel samuti sihtotstarvet muuta taheti. Üks neist pidi minema näiteks Loksa vallavalitsuse, üks Keri Seltsi, üks Narva noorte meremeeste klubi ja üks koguni Läti Mereakadeemia käsutusse. ?Olen kuulnud, et mõni on ka loobunud esialgu plaanitud laeva vastu võtmast, kuid need kokkulepped on olnud suulised ja täpseid andmeid mul selle kohta pole,? selgitas ta. Orgusaar arvas samuti, et kulude katmine viie aasta vältel tasub ennast ära vaid juhul, kui kompensatsioon on piisavalt suur.
    Põllumajandusminister muutis laevade utiliseerimiseks mõeldud eurotoetuse jagamise korda oma määrusega nii, et kokku 60 miljoni krooni jagamisel on eelistatud laevaomanikud, kel õnnestub oma laeva sihtotstarvet muuta. Esmajärjekorras õnnestus sellised kokkulepped sõlmida kalurite liidu juhtkonnaga või Rahvaliiduga seotud ärimeestel, sest enamik kalureid kuulis sellest võimalusest tagantjärele.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.