Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Söeterminal esitles Potjomkini küla

    Eilne niiske ja tuulevaikne päev oli söeterminali omanike poolt vaadates kontrollreidi vastuvõtmiseks ideaalne - peen söetolm püsis ilusasti vaaludes ega kippunud õhku.
    Värskelt ehitatud tööstushoonete ja söekonveierite vahel ringi patseerivaid vallaametnikke hämmastas vaikus, mida justkui töötavast terminalist vastu õhkas. Sadu meetreid konveierilinte liikus seadmete vahel... ainult neil polnud sütt.
    Söeterminali keskkonnajuhi Peep Pobbuli sõnul lõpetati veidi enne komisjoni saabumist söelaeva lastimine ja seetõttu pole töötavat terminali võimalik näidata. Komisjoni liikmetel jäi üle vaid kätega vehkivatele meremeestele järele lehvitada, kui prahialus otsad lahti andis ja avamerele suundus.
    Samuti olid terminali territooriumilt kadunud söetolmuga kaetud raudteevagunid ja vedurid, mis tavalistel päevadel haruteedel seisavad ja mida kohalike elanike sõnul töölised sealsamas puhastavad.
    Pobbul arvas, et vallaametnikud võiksid leppida mõnenäitliku esitlusega, mille terminal oli neile ette valmistanud. Kivisöe mahalaadimise hoonesse oli jäetud üks vagun, mida hakati ümber kallama. Ja kuigi komisjon oli valmis tolmupilvedeks, mis peene söetolmu väljakallamisega paratamatult peaks kaasnema, lenduvat söetolmu praktiliselt ei tekkinudki.
    Peagi selgus ka põhjus. Söetolm oli veest nii läbi imbunud, et see lausa voolas vagunist välja.
    Pobbuli sõnul tuleb niiskus meritsi transpordist ja spetsiaalselt pole sütt keegi kastnud.
    Ringkäigul jõudis komisjon laadimist ootavate mitmesajameetriste söevaalude juurde. Kuigi omanikud reklaamivad söeterminali kui ühte Euroopa moodsamat, seisid söevaalude ääres ja kümmekonna meetri kõrgusel laadimisseadme noolel töölised, kes tuletõrjevoolikutest vaalusid kastsid, et söetolm ei lenduks.
    Keskkonnajuhi sõnul tekib probleem siis, kui puhub kõva tuul, mis lõhub veejoa, nii et see ei ulatu vaalu teist külge niisutama. Vaalust üle või ringi voolikud ei ulatu.
    Mujal maailmas on söevaalud uutes terminalides mahutatud spetsiaalsete müüride vahele ja kasutatakse automaatset eriliste pihustitega niisutussüsteemi.
    Et seesugune kastmine aitab ainult tuulevaikuses, võisime veenduda, kui olime jõudnud terminali merepoolsesse ossa. Nii kaugele põhja poole, kui silm ulatus nägema, oli jää söetolmust must.
    Jõelähtme vallavolikogu keskkonnakomisjoni esimees Tiia Välk ütles, et nähtu ainult süvendas arusaama, et loata tegutsev terminal tuleb sulgeda nii kauaks, kuni keskkonnakaitserajatised ja tehnoloogilised süsteemid on valmis. "Nad võisid meile siia luua Potjomkini küla, aga meri ei valeta. Ma loodan, et keskkonnakomisjon annab ühehäälselt vallavalitsusele soovituse mitte anda praegu söeterminalile kasutusluba," lausus ta.
    Muuga söeterminali omanikfirma Worldwide Invest ASi nõukogu esimees Jaan Toots keeldus söeterminaliga seonduvat kommenteerimast. Samuti ei edastanud eilse tööpäeva jooksul kommentaari keskkonnaminister Villu Reiljan.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.