• OMX Baltic−0,12%301,77
  • OMX Riga0,06%893,47
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,96
  • OMX Vilnius0,22%1 200,16
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,15%8 747,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • OMX Baltic−0,12%301,77
  • OMX Riga0,06%893,47
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,96
  • OMX Vilnius0,22%1 200,16
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,15%8 747,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • 18.04.06, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee ehitab uue peamaja

Eesti Raudtee avalike suhete juht Priit Koff ütles, et ettevõte plaanib uue seitsmekorruselise büroomaja ehitamist, et kolida juhtimiskeskus tänapäevasesse hoonesse ja koondada sinna ka ettevõtte hajali paiknevad osakonnad. "Ühendusvõimalused vanalinnas ei vasta enam meie vajadustele. Peamaja ja juhtimiskeskus on meil praegu Pikal tänaval, lisaks asuvad teenistused Telliskivi ja Tehnika tänaval. Plaan on need kinnistud müüki panna, saadud rahaga võiks osaliselt finantseerida uue hoone ehitamist," lausus ta.
Eesti Raudtee tulud varade müügist võivad olla märkimisväärsed. Ainuüksi Pikal tänaval asuva kuuekorruseline büroohoone müügist võiks ettevõte 1Partner Kinnisvara tegevdirektori Martin Vahter hinnangul teenida üle 120 miljoni krooni.
Koff ei soovinud spekuleerida, kui palju uue büroomaja ehitamine maksma läheb, põhjendades seda ehitushindade kiire muutumisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samuti pole veel selge, kas Eesti Raudtee ehitab büroohoone ise või laseb selle valmis ehitada mõnel arendajal.
"Viimasel juhul võtaksime hoone pikaajalisele rendile. Arendajale oleks see samuti kasulik, sest osa korruseid saaksid nad teistele välja rentida. Meie ei võtaks kogu hoonet," täpsustas ta.
Koff ei osanud öelda, millal ehitusega alustatakse, kuid avaldas lootust, et suve lõpus või sügise hakul võiks sel teemal uusi uudiseid oodata. Ehkki uue hoone ehitamist riigi ja Eesti Raudtee osaniku BRSi vaheline vaidlus otseselt ei mõjuta, tuleks tema hinnangul enne ehitamisega alustamist saada mingi üldine selgus ettevõtte tuleviku kohta.
Aadressil Toompuiestee 35 asuva Eesti Raudtee kinnistu detailplaneering sai Tallinna heakskiidu eelmise aasta aprillis. 28 meetri kõrgune büroohoone peaks saama 176kohalise autoparkla. Hoone arhitektuurikonkursi võitis arhitekt Urmas Lõoke.
Lammutustööd krundil läksid Eesti Raudteele maksma pool miljonit krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele