• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 20.09.06, 16:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aavo Kokk: reklaamikäive kasvab 10%

Eesti Päevalehe (EPL) vastutav väljaandja ja peadirektor Aavo Kokk ennustas täna Äriplaani konverentsil, et reklaamikäive kasvab järgmisel aastal 10% ehk 135 mln krooni võrra.
Kogu reklaamikäive nii kirjutava kui elektroonilise meedia peale kokku on üle miljardi krooni. Hinnad tõusevad reklaamihindade kallinemise, mitte niivõrd mahtude kasvu tõttu, selgitas Kokk. Hinnatõusu põhjuseks on märgatavalt suurenevad kulud: tööjõu puhul 10%, trükikulud 5%, kojukanne kallineb 25%.
Kokk lisas, et midagi hullu ei juhtu, kui reklaamikäive kasvamise asemel hoopis väheneb. Isegi kui reklaamiturgu maht langeb 15% jäävad enamus meediaettevõtted kasumisse, sõnas ta.
Töökohtade arv suureneb uutes ajakirjades ja internetifirmades, sest see on kõige lihtsam moodus turule sisenemiseks.
EPLi lisa Linnaleht jõuab kasumisse või selle lähedale ja siis tulevad turule uued Linnalehe taolised konkurendid. Tasuta lehed on uus meedia ja reklaami arenguvõimalus, mis mujal maailmas töötab edukalt, lisas Kokk. "Kuid prioriteediks saab ja jääb internet."
Reklaamikülluse eufoorias ei tegeleta Koka sõnul piisavalt väikeettevõtetele reklaamivõimaluste loomisega, kuid ootamatu majanduslanguse korral võiks luua neile suunatud tooteid.
Veel ta tõdes, et veel ei osata ja ei julgeta internetis ajakirjandusliku sisu eest raha küsida, sest ei ole õige ainult reklaami eest raha küsida. Näiteks võiks rohkem lisateenuseid müüa, mis baseeruvad sisuuudistel.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele