• OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,05%6 095,49
  • DOW 30−0,23%42 989,03
  • Nasdaq 0,26%19 963,81
  • FTSE 100−0,46%8 718,75
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,27
  • OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,05%6 095,49
  • DOW 30−0,23%42 989,03
  • Nasdaq 0,26%19 963,81
  • FTSE 100−0,46%8 718,75
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,27
  • 20.09.06, 13:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Käo Eesti Raudteest: kassast enam ei varastata

NG Investeeringute juhatuse esimees Jüri Käo ütles Äripäeva majanduskonverentsil Äriplaan, et Eesti raudtee on läinud kindlasti paremaks ettevõtteks, kui ta oli enne BRSi ülevõtmist.
"Varem olid Eesti Raudtees suured korruptsioonijuhtumid. Praegu aga kassast enam ei varastata," lausus Käo, lisades, et ütles, et ettevõte töötab hästi vaatamata negatiivsele barjäärile, mis on loodud Eesti Raudteest meedias.
"Tallinna Kaubamaja ülevõttes kasvas kaubamaja turuväärtus üle kuue korra viie aastaga. Eesti raudteega toimuv on hoopis teine," rääkis Käo. "Tegemist on poliitilises keskkonnas toimiva ettevõttega. Halvemaks teeb olukorra see, et riigipoolsed partnerid toetavad Vene transiidi omanike edu".

Artikkel jätkub pärast reklaami

Käo ei hinnanud raudtee arengut väga heaks, pidurdavaks faktoriks on eeskätt negatiivsed emotsioonid selle ümber.
Käo ei osanud öelda, millise lahenduse võib leida Eesti raudtee saatus läbirääkimistel riigiga.
Peaminister Andrus Ansip ütles oma ettekandes, et raudteeaktsiate müük riigi poolt polnud paha. "Oluline on, et riigis oleks hästi toimiv infrastruktuur. Tähtis on, et riik saaks kehtestada end läbi seaduste," märkis Ansip. "Praegune raudtee infrastruktuur pole heas korras, sinna ei investeerita piisavalt. Parem oleks, kui poleks nii palju kiiruspiiranguid raudteel, kui seda on hetkel," ütles Ansip. Praeguse olukorraga raudteel rahule jääda ei saa, leidis peaminister.
"Kõige mõistlikum oleks, kui riik omandab 100%-se osaluse selles ettevõttes," ütles Ansip.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele