• OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,07%6 096,17
  • DOW 30−0,2%43 004,86
  • Nasdaq 0,35%19 982,69
  • FTSE 100−0,42%8 722,09
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,11
  • OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,07%6 096,17
  • DOW 30−0,2%43 004,86
  • Nasdaq 0,35%19 982,69
  • FTSE 100−0,42%8 722,09
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,11
  • 21.09.06, 12:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aare Kilp: transport on suure arenguhüppe ees

"See sektor on väga igav, sest siin lahendame neid probleeme, mida teised sektorid lahendasid 10 aastat tagasi. Transport on selgelt maha jäänud," ütles Go Groupi juhatuse esimees Aare Kilp Äriplaani konverentsil.
"Inimesed tahavad, et sõiduaeg oleks lühike, et sõiduplaan oleks sobiv, sõit mugav ja nende aeg väärtuslik, et liikumise ajal oleks võimalik aega kasulikult veeta," ütles Kilp. Kui Tallinna Tartu vahel saaks liikuda 1,5 tunniga, siis oleks nõudlus suur, kui neli tundi, siis nõudlust peaaegu polegi.
Eesti ühistransport on väga kaugel Euroopa keskmisest tasemest, kiire arenguhüpe seisab Kilbi sõnul ees. "Bussiettevõtted ei ole teenuse osutajad vaid remondiettevõtted. Iga kolme bussi kohta viis bussijuhti ja üks lukksepp," rääkis Kilp. "Loodame, et kümne aastaga saame bussipargid uuendatud ja remondibaasid kaovad."
Ühistransporti kasutas 2005. aastal 209,6 miljonit sõitjat (7% vähem kui 2004). Iga aasta peaks igast bussist ühe istme välja viskama.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Eesti-sisestel rongiliinidel kasvab reisijate arv pidevalt, nii imelik kui see ka ei ole," ütles Kilp. Seitsme kuuga on Edelaraudtee teenuseid kasutanud 1,08 miljonit sõitjat - kasv 90 000 inimest võrreldes 2004. aasta sama perioodiga. Ka rahvusvaheline rongiliiklus on kasvanud umbes 20% ja kasvab veelgi. 2007. aasta esimesel poolel taastub rongiühendus Peterburi ja Tallinna vahel. Tallinn-Riia liini taasavamise vastu on huvi üles näidatud, ent raudtee ei võimalda piisavat liikluskiirust.
"Tuleb muutus, et auto ei ole ainuke liikumismeetod ja inimesed taasavastavad uusi liikumisviise. Juhtub nagu Balti jaamaga, mis peale korda tegemist on palju ilusam koht, kuhu minna," lisas Kilp lõpetuseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele