• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.09.06, 15:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõru-Triigi praamileping sai allkirjad

Täna sõlmisid majandusministeerium ning osaühing Väinamere Liinid avaliku teenindamise lepingu reisijate ja autode vedamiseks Hiiumaa ja Saaremaa vahel alates 1. oktoobrist.
Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Väinamere Liinid oli ainus osaleja Sõru-Triigi liinile välja kuulutatud avalikul konkursil, kus ministeerium otsis vedajat viieks aastaks.
Viimasel paaril nädalal täpsustasid Väinamere Liinid ja ministeerium varem välja öelduga võrreldes liini ülalpidamise maksumust. Lepingu järgi jaguneb maksumus kolmeks osaks: periooditasu 11 220 000 krooni, iga reisi eest arvestatav reisitasu 2971 krooni ja sadamatele makstavad reisijatasud, mis on praeguse seisuga 2 krooni reisija kohta ühel suunal.
Arvestades kokkulepitud reiside arvu 1360 ja seni liinil sõitnud reisijate arvu, tuleks kulude kogusummaks umbes 15,35 miljonit krooni aastas. Sellest summast moodustab riigi dotatsioon osa, mida ei kata piletitulu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esialgu, konkursile pakkumist esitades hindas Väinamere Liinid liini ülalpidamise kuludeks 23,1 miljonit krooni aastas, kuid läbirääkimiste käigus leidsid pooled võimalusi hinda vähendada.
Ministeerium sõlmis Väinamere Liinidega lepingu alates 1. oktoobrist viieks aastaks, kuni 30. septembrini 2011. Kui vedaja teeb sellel ajal olulisi investeeringuid liinil sõitvasse laeva ja riigil ei ole ettevõtte vastu etteheiteid, võib lepingut veel viie aasta võrra pikendada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele