• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.10.06, 16:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene tolliametnikul on Vene-Soome piiril kindel pistisetaks

Vene tolliametnikud võtavad Vene-Soome piiril järjekindlalt ebaseaduslikke tasusid Soome transpordiettevõtetelt, kirjutas Helsingin Sanomat.
Kõige kõrgemaid tasusid võetakse autosid transportivatelt veoautodelt.
Lisatasusid küsitakse kõigilt vedajatelt, kaasa arvatud Venemaa enda kaubavedajatelt.Kui juht keeldub maksmast, peab ta ootama pool ööpäeva järjekorras. Makstes ära lisatasu, siis on garanteeritud kiire tegutsemine Vene tolliametnike poolt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Transpordiettevõtted arvavad, et enamus sõidukitest on sunnitud maksma ebaseaduslikke tasusid. Soome võimud on teadlikud sellisest tegevusest ja Soome toll on arutanud küsimust Viiburi tolliametnikega ja saatnud isegi kirja Moskvasse Vene tollile.Vene toll eitas ebaseaduslike maksude olemasolu.
Väga suuri summasid piiriületamise eest transpordiettevõtjate sõnul ei nõuta. Maksed jäävad vahemikku 10-80 eurot, sõltudes vedajast ja kaubast. Kõige kõrgemaid tasusid võetakse itta suunduvatelt vedajatelt, mis on tihti just Soome päritolu.Kuigi nõutavad summad ei ole suured, tähendab see vedajatele aastas kümneid tuhandeid eurosid.
Vene tolliametnikud on selliste maksude õigustuseks öelnud, et need vajalikud toetamaks töötajate meelelahutust. Ühtegi ametnikku ei ole kohtu alla võetud. Maksude kogumine piiril on muutunud pooleldi automaatseks ning summad on samal ajal pidevalt kasvanud.
Sel aastal on 85 000 sõidukit ületanud idapiiri Svetogorski tollipunktis. Rahas tähendab see paari miljonit eurot altkäemaksuna. Samas Svetogorskis piiri ületanud sõidukid moodustavad 10% kõigist 820 000 veosest, mis on ületanud Soome-Vene piiri eelmisel aastal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Soome välisministeerium ja Soome toll on mõlemad ettevaatlikud ega taha vahele segada altkäemaksu võtmisesse piiril, sest see võib kahjustada Soome-Vene kaubandussuhteid.
Soome välisministeerium on isegi öelnud, et selliste tasude võtmine on osa Vene ametnike traditsioonidest ja peegeldavad nende palgapoliitikat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele