Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Igal pangal oma kliendiklubi
Pangad löövad kliendid üldjoones kolmeks.
Enamik panku pakub tavahinnakirjast soodsamaid pangandusteenuseid noortele ja pensioniealistele. Kusjuures noor lubatakse üldjoones olla 25.-26. eluaastani ja pensionirühma pääseb pärast 60. eluaastat.
Statistika järgi on ealiselt klassifitseeritud kliendiprogrammid inimeste hulgas populaarsed. Näiteks kuulub SEB Ühispanga kõikidest klientidest juunior- või seeniorprogrammi koguni kolm inimest kümnest.
Väikseima, kuid pankade jaoks tulusaima osa moodustavad personaalpanganduse või varahalduse kliendid, kelle suuremad rahalised võimalused vajavad maksu- ja investeerimisnõustamist, ning kes teevad pankade kaudu rohkem ja suuremas mahus tehinguid.
Näiteks läheb Hansapanga personaalpanganduse klubiga liitujal vaja vähemalt ühe miljoni krooni eest finantsvara või 35 000kroonist brutopalka. Personaalse varahalduse puhul on vastavad kriteeriumid juba 5 miljonit ja 50 000 krooni. SEB Ühispanga kuldkaardi klubiga liitumine nõuab näiteks aga vähemalt 2 miljoni krooni suurust laenu või 300 000 krooni eest varasid.
Kuna aga kaks mainitud gruppi seavad inimestele kas vanusepiirangud või rahalised nõudmised, siis peatume alljärgnevalt klassidel, mis on tavakliendi staatusest vaid ühe astme võrra kõrgemal ja kuhu enamikul on võimalik pääseda.
Eesti suurima panga juures peab tavakliendi staatusest kõrgemale ronimiseks päris palju pingutama. Et Hansapanga võtmekliendi staatusse pääseda, peab olema kas vähemalt 15 000kroonine brutopalk või sõlmitud leping Hansapanga II pensionisamba fondide ja eluasemelaenu halduriga.
Kõrget piiri näitab fakt, et panga miljonist kliendist on võtmekliendi staatuses veidi alla 50 000. Võtmekliendi staatuse saanud inimestele on panga hinnangul kõige atraktiivsemateks boonusteks võtmeklienditugi, eelisjärjekord pangakontoris ja kaks korda aastas ilmuv kliendileht.
SEB Ühispanga Saldo+ klubiga liitumise peamiseks kriteeriumiks on kvartalis vähemalt 45 maksetehingu tegemine. Aktiivse kliendi eelis annab näiteks tasuta pangatehingute sooritamise internetipangas ja soodsama intressi järelmaksukaardile Magnet.
Kuna SEB liidab Saldo+ klubisse kõik soodushinnakirja kasutavad kliendid, on klubis koguni 59 protsenti kõigist panga klientidest.
Sampo Panga kliendiklubi kannab kõige prestiižsemat nime. Et saada personaalpanganduse kliendiks, on vaja võtta vähemalt 500 000kroonine laen või investeerida panga kaudu aastaks 50 000 krooni. Peamiste soodustustena toob pank välja kõrgemad hoiuse- ja madalamad laenuintressid. Klubisse kuulub pangas iga viies klient.
Nordea Pank lahterdab inimesed kuld-, hõbe- ja pronksklientideks. Kuldkliendi staatuse saamiseks tuleb võtta vähemalt 350 000kroonine laen või investeerida (hoiustada) sama suur summa raha. Lisaks tuleb kasutada aktiivselt viit panga-, liisingu- või kindlustusteenust.
Kuldkliendi staatus lubab 4 korda kuus sularaha automaatidest tasuta välja võtta. Mitu pangateenust on 50% soodsamad, kasutada saab personaalse nõustaja abi.
Krediidipangas otsest soodusklubi ei ole. Välja võib tuua aga boonuskliendi programmi. Boonusklubiga liitunu saab võtta mis tahes maailma otsas sularaha pangaautomaadist tasuta välja. Ainus kriteerium on see, et iga kuu tuleb sooritada panga deebetkaardiga makseid tuhande krooni eest kuus. Kui klient seda ei täida, langeb ta boonussüsteemist välja.