Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Virtuaalne järjekord parem

    Problemaatilist Eesti-Vene piiri läbilaskevõimet suurendaks järjekordade kontrollimissüsteem, mida on võimalik virtuaalselt jälgida.
    Ei pea olema spetsialist, et mõista: järjekorrad tekivad seal, kus teenuse osutamise kiirus on madalam kui tema osutamise soovi tekkimise kiirus.
    Ainus võimalus järjekorrad likvideerida ja samal ajal ka maksimaalselt efektiivselt ära kasutada piiri läbilaskevõimet on võrdsustada veoautode saabumise ning piiri läbilaskevõime kiirused.
    Sellise võrdsuse saavutamiseks on vaid kaks teed. Esimene on ilmselge, kuid ei anna lahendust.
    Teine on vähem ilmselge, kuid lahendab radikaalselt järjekordade probleemi.
    Esimene meetod seisneb selles, et suurendatakse piiri läbilaskevõimet kiiruseni, millega saabuvad veoautod.
    See on lahendus, mida praegu aktiivselt arutatakse, vähemalt Narva-Ivangorodi piiri ületamiseks uue silla ehitamise näol.
    On selge, et iga-aastane vedude mahu kasv sellel suunal nõuab piiri läbilaskevõime adekvaatset suurendamist, arvestades ka võimalikku koormust tulevikus.
    Samas tuleb aru saada, et see ei lahenda järjekordade probleemi, kuna majandusliku eesmärgipärasuse kaalutlustel ei või läbilaskevõime suurendamine olla arvestatud tippkoormustega toimetulekuks.
    Läbilaskevõime suurendamine, milles on arvestatud veoautode saabumise keskmiste kiirustega, viib automaatselt järjekordade tekkimiseni tippkoormuste puhul piiril.
    Seda enam pole võimalik lahendada järjekordade probleemi mõnede poolt välja pakutud veoautode vaheparklate ehitamisega.
    Kuigi iseenesest tasuks nende ilmumist tervitada, kuna nad annaksid autojuhtidele normaalsed tingimused järjekorras ootamiseks.
    Teine meetod seisneb veoautode saabumise kiiruse vähendamises tasemeni, mil ta langeb kokku piiri läbilaskevõimega.
    Loogika seisneb selles, et luuakse tingimused veoautode kiiruse vabatahtlikuks piiramiseks piirile saabumisel. Tehniliselt põhineb ta aga interneti ja mobiilside kasutamisel. Interneti abil hakkaks juht seisma mitte füüsilises, vaid virtuaalses järjekorras. Kui tema kord jõuaks kätte, teatataks talle sellest mobiilside abil.
    2004. aastal esitleti kontseptsiooni ASKOTS (transpordivahendite järjekordade automaatse kontrollimise süsteem) Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioonile.
    Siis polnud järjekordade olukord väga pingeline, ning seetõttu, kuigi kontseptsioon kiideti heaks, tema reaalset kasutuselevõttu ei järgnenud. Kuid täna, mil järjekordade probleem on teravnenud, tuleks uuesti kontseptsioon läbi vaadata.
    Praegu pole süsteem veel avalikult laia kasutust leidnud, küll aga on olemas testversioonid, mis annab ülevaate, millega tegemist.
    Arvan, antud süsteem ei lahenda probleemi, kuna probleem seisneb piiri väikses läbilaskevõimes. Raskused Eesti-Vene omavahelistes suhetes on ju üldtuntud. Ametlikult muidugi keegi kellelegi kaikaid kodaratesse ei aja, tegelikult aga ei kõlba asi mitte kuhugi. Kuni see nii jätkub, ei aita siin ei automatiseeritud ega tehnilised süsteemid.
    Kui isegi poliitika välja jätta, jääb ikkagi selgusetuks, kuidas hakkab tööle järjekordade süsteem interneti kaudu, sest järjekorras seisavad mitte ainult sisetransport, vaid ka transiitveokid.
    Autor: Viktor Novokreshtshenov
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.