• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 26.02.07, 07:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riia lennujaam võtab sihikule ka eestlased

Baltimaade suurimaks lennukeskuseks kasvanud Riia lennujaam, mis meelitab enda juurde juba eestlasigi, tahab aasta lõpuks sihtkohtade arvu kasvatada 60ni ja jõuda peagi kümne miljoni reisijani aastas, kirjutas postimees.ee.
Peamiselt kahe lennufirma, lätlaste AirBalticu ja Iiri odavlennufirma Ryanairi toel käis Riia lennujaamast mullu läbi 2,5 miljonit inimest. Nüüd on nad sihikule võtnud ka Lõuna-Eesti reisijad, kellel pole vahet, kas alustada õhusõitu kahe ja poole tunni tee kaugusest Tallinnast või Riiast. Viimasest saab aga juba praegu 45 sihtkohta võrreldes Tallinna paarikümnega.
Läti majandusministri Ainars Šlesersi kinnitusel tahab lennujaam 2013. aastaks jõuda kümne miljoni reisijani aastas ning selleks peab Riia saama oluliseks tõmbekeskuseks, mis ei ole mõeldud üksnes lätlastele, vaid ka naaberriikide inimestele, näiteks eestlastele.
Samuti peaks märgatavalt kasvama Riiat läbivate transiitreisijate arv, kelle sihtkohaks on Ida-Euroopa. «Riia laieneb praegu lennunduskeskusena väga kiiresti ning seda tänu meie julgusele arendada nii lennujaama kui rahvuslikku lennufirmat,» lausus ta, lisades, et aastate eest olid samad võimalused ka Tallinnal, kuid polnud poliitilist tahet.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riia lennujaama arendas riik aastaid eelkõige üliodavate lennujaamamaksudega, mis tõi Läti pealinna lendama näiteks Ryanairi, kes veab Riiast ja Riiga aastas üle poole miljoni inimese. Sama lennufirma Tallinna tulekule on takistuseks saanud eelkõige just lennujaamatasu, mis on odavlendajale liiga kallis.
Kiire arengu tõttu aastaid kahjumis olnud Riia Lennujaam ja ka AirBaltic jõudsid mõlemad mullu kasumisse ja seda hoolimata kiirelt kerkinud kütusehindadest ning AirBalticu odavlennufirma strateegiast. Estonian Air teenis mullu seevastu priske kahjumi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele