• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,81%6 015,98
  • DOW 300,76%42 527,82
  • Nasdaq 0,9%19 623,2
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,81%6 015,98
  • DOW 300,76%42 527,82
  • Nasdaq 0,9%19 623,2
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • 05.03.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pikad autorongid veel Eestisse ei tule

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum rääkis, et tegu oli esimese autovedajate kogunemisega Brüsselis. 25,25meetriste veomasinate lubamise vastu Euroopa teedele olid näiteks Saksamaa ja Poola. Poolt olid Beneluxi maad ja Skandinaavia riigid, kus ka praegu pikad autod kaupa veavad.
Seega ei tule pikemad masinad Eesti teedele järgmise 2-3 aasta jooksul. Seaduse vastuvõtmisele järgneb veel 2aastane üleminekuaeg. Praegu võib Eestis loa saada kuni 18,75meetrisele masinale.
Eesti Logistikaühingu liige Illimar Paul kommenteeris, et pikemate autode aeg tuleb varem või hiljem. "See on paratamatu, sest kaubamahud kasvavad ja autojuhte ei jätku," sõnas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pauli sõnul käidi juba mitme aasta eest välja lahendus, et Eestis võiksid pikad autod sõita öösiti eriloaga. "Kuid sellel plaanil on palju vastaseid. Ühelt poolt mängib siin vedajate kartus konkurentsi ees ning teisest küljest maanteeameti soovimatus hakata öösel teedekoristamisega tegelema," rääkis ta.
Aasta tagasi tegi Eesti logistika ja transiidi edendamise agentuur Transestonia Narva-Sillamäe-Tapa lõigul esimese katsesõidu 25,25 meetri pikkuse autorongiga, mis õnnestus. Seda tegi Transestonia selleks, et Venemaale saaks kallihinnalisi kaupu hakata vedama senisest suuremate autodega, millele riik praegu erilubasid ei väljasta.
Autor: Airi Ilisson

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele