Paljude firmade müügi- ja
marketingimeeskonnad on omavahel justkui sõjas, sõnas Philip Kotler.
„Ma ei ole paljude firmade müügi- ja turunduse koostööga rahul,” sõnas Philip Kotler. Tihti teeb turundusosakond brändi imagokampaaniad, mis peaks ju võimaldama toote eest kõrgemat hinda küsida. Samal ajal aga teevad müügiinimesed soodushindadega pakkumisi ja nii on kampaaniale kulutatud raha maha visatud ja ka kliendile jääb ettevõttest segane mulje, selgitas Kotler.
Kotler tõi välja kaheksa viisi, kuidas müügi- ja turundusosakonna koostööd parandada:
1. Korralda regulaarseid müügi- ja turundusosakonna koosolekuid.
2. Tee turundus- ja müügiinimeste omavaheline suhtlemine võimalikult lihtsaks, näiteks paiguta samale korrusele.3. Müügi- ja turundusinimesed peaksid regulaarselt vastastikust tööd tegema, nt turundaja müüma ja vastupidi.4. Määra mõni turundusosakonna töötaja, kes töötab koos müügimeeskonnaga ja aitab turundusel paremini mõista müügi probleeme.5. Müük ja marketing asetsevad võimalikult lähestikku, mingil juhul mitte erinevates hoonetes.6. Sea müügile ja turundusele ühised eesmärgid ja edukate tulemuste puhul premeeri mõlemaid.7. Defineeri täpsemalt müügi ja turunduse tööprotsessi osad.8. Paranda müügiinimeste tagasisidet.