• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,06%5 660,56
  • DOW 30−0,28%41 251,39
  • Nasdaq −0,04%17 921,35
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,9
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,06%5 660,56
  • DOW 30−0,28%41 251,39
  • Nasdaq −0,04%17 921,35
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,9
  • 24.07.07, 10:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Peamine luksus on kõikjal maailmas aeg

Luksuskaupade tarbijad USAs ja suures osas Lääne-Euroopas on märkimisväärselt sarnased. Eriti selles osas, et tarbijad rõhutavad kogemust, mitte niivõrd asja omamist.
Tulemused selgusid esmaspäeval avaldatud tarbijauurimise keskuse (The Conference Board Consumer Research Center) ülevaatest.
"Tarbijatel on väga sarnased arusaamad, kuidas luksust defineerida," ütles uurimiskeskuse direktor Lynn Franco. 44% tarbijatest ja ka enamik tarbijaid kõigis uuritud maades leidsid, et "luksus tähendab seda, et inimesel on piisavalt aega teha, mida iganes süda soovib, ja seda, et mis tahes tegevust saab endale ka rahaliselt lubada". Seega on kõikjal maailmas peamine luksus aeg, kirjutas conference-board.org.
Aega nimetab luksuseks 35% vastanuist, kogemusi 25%, mugavust, ilu ja kvaliteeti 18%.
Luksuskaupade tarbijate lemmiktegevused on kõikjal maailmas kõrgtehnoloogiaga seotud tegevused ja reisimine.
Asjade kategoorias peetakse enim luksuseks antiiki ja haruldasi esemeid, originaalkunsti, suvemaja/teist maja. Palju kogutakse ka juveele ja kelli, muusikainstrumente ning veine ja muid jooke.
Antiik ja haruldased esemed on populaarsemad ameeriklaste seas, enim kunsti koguvad itaallased. Samuti on itaallased need, kellel on enim suvemaju. Hiinlaste seas on väga populaarne juveelide ja kellade ning veinide ja muude jookide kogumine, prantslased eelistavad muusikainstrumente.
Jaapanlased eristuvad teistest sellega, et seal harrastatakse vähem fotograafiat, loetakse vähem raamatuid ja kuulatakse muusikat.
Uuringus osales 1800 tarbijat USAst, Hiinast, Prantsusmaalt, Saksamaalt, Itaaliast, Jaapanist ja Ühendkuningriigist, kes kuuluvad 25% rikkama elanikkonna hulka.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele