• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 04.10.07, 13:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuldkepp: oleme igasugu vigureid teinud, et venelasi siia sõitma meelitada

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasektretäri Toivo Kuldkepi sõnul on Eesti ühinemine Schengeni viisa- ja õigusruumiga ainult positiivne, sest nüüd tulevad tema sõnul loodetavasti Eestisse ja läbi Eesti ka Vene vedajad sõitma.
„Kaubavedajad said ka enne ilma passita liikuda Euroopa Liidu riikides. Kuid Schengeni liitumine on positiivne just selles mõttes, et Venemaalt tulevatele vedajatele muutub Euroopa Liidus liikumine nüüd mugavamaks,“ kommenteeris Kuldkepp.
„Probleem on hetkel selles, et Vene vedajaid ei tule juurde, nad ei usalda oma riiki ning üritavad siia oma kapitaliga ettevõtteid luua. Meie vedajate osakaal on hetkel kuskil 70-75%, ideaalne oleks, kui see oleks pooleks, sest turg peaks olema tasakaalustatud,“ märkis Kuldkepp ning lisas, et loodetavasti tulevad nüüd kas siis Eestisse või läbi Eesti sõitma ka Vene vedajad.
„Siis ei peaks piiri peal enam passima. Oleme igasugu vigureid teinud, et venelasi siia sõitma meelitada, kuid kui majandushuvi pole, siis asi ei liigu. Vene sisevedudel on hinnad kõrgemad kui rahvusvahelistel, samuti on Venemaal suur veoautode puudus,“ kommenteeris Kuldkepp.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Kui Eestis elab laias laastus 1,4 miljonit inimest ning meil on veoautosid kuskil 7000, siis Venemaal elab umbkaudselt 140 miljonit inimest ja autosid on neil 20 000, kuid peaks olema vähemalt 600 000, ma mõtlen just raskeveokeid. Nad on ju arenenud riik, mitte mingi Namiibia,“ märkis Kuldkepp.
„Schengeni viisa- ja õigusruumiga liitumises ei näe ma midagi negatiivset, mida vähem takistusi piiril, seda parem,“ võttis Kuldkepp teema kokku.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele