• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.10.07, 07:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksuvaba luksus?

Rahvasuu räägib, et kui ettevõtte auto ARKis veoautona arvele võtta, ei pea selle isiklikuks otstarbeks kasutamiselt erisoodustusmaksu maksma.
Tänavu 9 kuuga on ARKis arvele võetud tuhatkond veoautot, mis lähemal vaatlemisel suhteliselt kobedateks ametiautodeks klassifitseeruvad, kirjutas Äripäev.
Näiteks nelikveolised ning mugavusi ääreni täis Mercedes-Benz Vito bussikesed või Nissan Navara kastiga maasturid. Veel tuhatkond arvele võetud veoautot on n-ö naksitrallibussid ja pirukakärud, maapiirkondades on needki üsna hinnatud ametisõidukid. Lisaks on sel aastal ARKis veoautona arvele võetud ka sellised autod nagu Toyota Corolla, Jeep Wrangler, Kia Ceed, Mazda 5, Opel Meriva, Peugeot 206, Peugeot 207, Peugeot 307, Hyundai Getz...
Kuidas see kategooria määramine täpsemalt käib? Kuidas saab ühest sõiduautost veoauto? "Nimetatud sõidukid on läbinud ümberehituse - alles on jäetud üksnes kaks reisijakohta. Ümberehituse tagajärjel ületab veetava kauba mass reisijate massi, tulemuseks on veoauto," selgitab ARKi pressiesindaja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuid miks üldse arvatakse, et veoauto puhul ei pea erisoodustusmaksu maksma? Maksu- ja tolliamet kinnitabki, et vahet pole, kas töötaja käsutusse on antud sõidu- või veoauto, maksu maksma peab ikka.
Samas tunnistab üks maksuametnik, et kui auto tehnilises passis on kirjas N-kategooria ehk veoauto, võib tõesti juhtuda, et rohkem sellele autole maksualast tähelepanu ei pöörata. Sama kinnitavad kõikvõimalikud interneti autofoorumid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele