• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,49%39 790,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,78
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,49%39 790,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,78
  • 07.11.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miiduranna sadamast saab elu- ja ärikvartal

See pole Viimsis ainus suurarendus, kohe sadama krundi kõrvale kavandab N-Terminaali tütarfirma Milstrand oma kütuseterminali 18 hektari suurusele maa-alale kinnisvaraarendust. Mõlemad arendajad kavatsevad ehitada Viimsisse äri- ja elamukvartalid.
Viimsi vallavanema Urmas Arumäe sõnul suletakse Miiduranna sadam kui tavaline tööstussadam. Tulevikus on plaanitud, et sadamasse tulevad kruiisilaevad ning eraisikute jahid ja purjekad.
Arumäe sõnul toovad kaks arendust Viimsi valda juurde umbes 1000-1500 uut elanikku. Samas rõhutas Arumäe, et praegu on tegu spekulatsiooniga, sest äri- ja eluhoonete mahte pole täpselt paika pandud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vallavanem tunnistas, et praeguseid elanikke ei rõõmusta väga uuselamuehitus. "See, et elanikke tuleb valda juurde, on lõiv, mida peab maksma keskkonnakaitselise võidu eest. Lõiv just elanike silmis, vald peab seda positiivseks," rääkis Arumäe. "Ükski otsus pole hea. Nafta on halb, aga elamu on kah halb."
"Ma tunnen siirast rõõmu selle üle, et Miiduranna piirkonnast taandub kütusetransiit ja ilus piirkond saab nii-öelda inimeste kätte," lisas ta.
Arumäe sõnul tõenäoliselt enne kahte aastat kuskil koppa maasse ei lööda. Kahe projekti lõplik väljaehitamine võib aega võtta umbes kümme aastat.
"Milstrandi kütuseterminali kinnistule sobivad kindlasti ka kõrghooned. Ilusad saledad mastid on. Võib-olla umbes 20-30 korrust," kirjeldas vallavanem eskiisidelt nähtud kõrghooneid, märkides, et kavandid võivad veel oluliselt muutuda.
Miiduranna sadama esindaja Aarne Jõgimaa sõnul toimus sadama-ala hoonestuslahenduse leidmiseks tänavu suvel rahvusvaheline arhitektuurne ideekonkurss. "Meie soov on kujundada praeguse Miiduranna kaubasadama asemele ümbritseva keskkonnaga hästi haakuv, läbimõeldud planeeringu ja tänapäevase hoonestusega ala," lisas ta.
Miiduranna-Maardu raudteelõigu likvideerimisel võib tulevikus kõne alla tulla selle kasutamine ühendusteena Viimsi keskuse ja Peterburi maantee vahel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele