• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,08%6 601,72
  • DOW 300,49%45 983,78
  • Nasdaq −0,27%22 273,79
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,48
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,08%6 601,72
  • DOW 300,49%45 983,78
  • Nasdaq −0,27%22 273,79
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,48
  • 22.11.07, 18:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ferrari panustab keskkonnasõbralikkusele

Ferrari teatas, et hakkab järgmistel aastatel tootma autosid, mis kulutavad senistest oluliselt vähem kütust. Aastaks 2012 soovitakse muuta autod 40 protsendi võrra efektiivsemaks. Selleks katsetatakse kergemate materjalidega ning muudetakse mootori ehitust.
Arvestades seda, et aastas müüakse kõigest 6000 uut Ferrarit, mis seisavad ilmselt 364 päeva aastas energiat raiskavate kliimaseadmetega varustatud garaažis, on tegemist üsna mõttetu pingutusega, mis ei aita kuidagi kaasa kliimamuutuse vastases võitluses. Vaevalt on usutav seegi, et Ferrari omanikud ka kütusekulust suurt numbrit teevad ning seda tunnistab ka Ferrari ise.
Miks siis Ferrari sellise totaka pressiteate üllitas? Ilmselt on tegemist PR-meeste soovitusega. Ferrari ei soovi olla must lammas maailmas, kus kõik vastutustundlikud inimesed ja ettevõtted mõtlevad, kuidas energiat kokku hoida ja vähem süsinikdioksiidi toota.
Ehkki Ferrari pingutus energia kokkuhoidmiseks näib esmapilgul kasutu, ei pruugi ta seda siiski olla. Ferrari kulutab suuri summasid teadus- ja arendustegevusele, mistõttu on firmat alati õigusega väga innovaatiliseks peetud. Võimalik, et Ferrari teadlaste ja inseneride jõupingutuste tulemusena sünnib midagi tõeliselt kasulikku, mille saavad üle võtta ka teised autotootjad. Vaid siis on lootust, et nähtud vaevast on kasu ka keskkonnale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele