• OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,01%893,08
  • OMX Tallinn−0,09%2 066,85
  • OMX Vilnius0,34%1 206,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,13%8 811,54
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,4
  • OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,01%893,08
  • OMX Tallinn−0,09%2 066,85
  • OMX Vilnius0,34%1 206,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,13%8 811,54
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,4
  • 22.11.07, 18:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ferrari panustab keskkonnasõbralikkusele

Ferrari teatas, et hakkab järgmistel aastatel tootma autosid, mis kulutavad senistest oluliselt vähem kütust. Aastaks 2012 soovitakse muuta autod 40 protsendi võrra efektiivsemaks. Selleks katsetatakse kergemate materjalidega ning muudetakse mootori ehitust.
Arvestades seda, et aastas müüakse kõigest 6000 uut Ferrarit, mis seisavad ilmselt 364 päeva aastas energiat raiskavate kliimaseadmetega varustatud garaažis, on tegemist üsna mõttetu pingutusega, mis ei aita kuidagi kaasa kliimamuutuse vastases võitluses. Vaevalt on usutav seegi, et Ferrari omanikud ka kütusekulust suurt numbrit teevad ning seda tunnistab ka Ferrari ise.
Miks siis Ferrari sellise totaka pressiteate üllitas? Ilmselt on tegemist PR-meeste soovitusega. Ferrari ei soovi olla must lammas maailmas, kus kõik vastutustundlikud inimesed ja ettevõtted mõtlevad, kuidas energiat kokku hoida ja vähem süsinikdioksiidi toota.
Ehkki Ferrari pingutus energia kokkuhoidmiseks näib esmapilgul kasutu, ei pruugi ta seda siiski olla. Ferrari kulutab suuri summasid teadus- ja arendustegevusele, mistõttu on firmat alati õigusega väga innovaatiliseks peetud. Võimalik, et Ferrari teadlaste ja inseneride jõupingutuste tulemusena sünnib midagi tõeliselt kasulikku, mille saavad üle võtta ka teised autotootjad. Vaid siis on lootust, et nähtud vaevast on kasu ka keskkonnale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele