• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,61%6 265,58
  • DOW 300,59%44 746,68
  • Nasdaq 0,71%20 537,26
  • FTSE 1000,53%8 820,86
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,61%6 265,58
  • DOW 300,59%44 746,68
  • Nasdaq 0,71%20 537,26
  • FTSE 1000,53%8 820,86
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 28.11.07, 16:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reformierakond: parkimistasude tõusu võib võrrelda astmelise tulumaksuga

Reformierakonna hinnangul üritab keskerakondlik linnavalitsus auto-, korteri- ja majaomanike arvelt lappida eelarveauke k-kinnisvaratehingute ja Tallinna kesktelevisiooni käivitamise rahastamiseks.
Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni esimehe Remo Holsmeri sõnul on see ainus võimalus seletada linnavalitsuse plaani tõsta üllatuslikult nii kesklinna parkimistasusid kui maamaksu üle kahe korra, teatas erakond.
„Plaanitud maksutõuse võib võrrelda astmelise tulumaksuga, mida Keskerakond on aastaid propageerinud,“ lisas Holsmer. „Ehk mida paremini inimestel läheb, seda rohkem linnavõim nende tasku kallale läheb.“
Holsmer leiab ka, et linnavalitsuse põhjendused teiste linnade parkimistasude võrdluste näol on nõrgad ja otsitud ning linnakodanikena jäävad parkimistasude sedavõrd hüppelise tõusu tagamaad arusaamatuks. „Ilmselt peituvad tegelikud põhjused mujal. Alles hiljuti tõsteti autode hulga vähendamise eesmärgil parkimistasusid südalinnas, sel kevadel laiendati märkimisväärselt kesklinna parkimistsooni – kas linnavalitsusel on andmeid, et hinnatõus tõepoolest vähendas autode hulka kesklinnas?“ küsis Holsmer. „Tundub, et Keskerakond on taas asunud sarnaselt alkoholimüügi kellaajalisele piiramisele põhjuste asemel tagajärgi likvideerima - mõelda tuleks hoopis parkimismajade ehitamisele ning sellele, kuidas soodustada ühistranspordi kasutamist ning „pargi ja sõida” süsteemi laiendamist.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Holsmeri sõnul on niisamuti arusaamatu, mida autoomanik parkimistasu tõusu eest linnalt vastu saab: „Kui ma maksan ära prügiveo arve, siis saan ma vastu konkreetse teenuse. Parkimistasu tõusu puhul on linna poolt vastupakutav avalik teenus väga hägune.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele