• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 18.12.07, 08:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jõulukuul jätab rahvas poodi viis miljardit krooni

Eestis jäetakse tänavu jõulukuul poodidesse kingituste ja söökide-jookide eest kokku üle viie miljardi krooni. Mullusest on see umbes kümnendiku võrra rohkem, kuigi aasta varem oli kasv kaks korda suurem.
Kuigi kaupmehed ise ei taha oma käibenumbreid avalikustada, võib statistika põhjal ennustada, et jõulukuu kulutuste maht küünib pisut üle viie miljardi krooni, eelmise aasta detsembris jäeti statistikaameti andmetel kauplustesse kokku 4,8 miljardit krooni, kirjutas Postimees.
Keskmisel Eesti mehel kuluks sellise summa teenimiseks 42 000 aastat ning aastaid on sama suure summa tekitamiseks tööd teinud ka siinsed börsimiljardärid.
Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu sõnul on uuringutest tunda, et kulutuste kasv jääb mullusele tempokuselt maha, sest inimeste palgad ei kasva enam nii kiiresti ning inflatsioon haukab lisasissetulekust samuti suurema tüki kui varem.
Kõige tihedam on kauplustes alanud jõulueelne nädal, mil poodidesse jäetakse umbes kolmandik detsembri käibest, pisut rahulikum, kuid siiski tihe on ka aasta viimane nädal, sest siis on ees aastavahetuspidu ja venekeelsete Eesti elanike näärid.
Selverite juhataja Ain Taube sõnul annab detsember nende keti aastakäibest kuni 12 protsenti. «Samas näiteks kaubamajades on see osakaal kindlasti suuremgi,» rääkis ta. «Meie kasv tuleb eelkõige tööstuskaupade arvelt, sest ega süüa iseenesest väga palju rohkem ei osteta.»
Josingu sõnul väljendub inimeste tagasihoidlikum kulutuste kasv eelkõige selles, et väiksemaks muutub kingituste osakaal, pühadelaud seevastu kaetakse ikkagi tavapäraselt rikkalik ning selle arvelt kokku ei hoita. «Värviteleri asemel ostetakse võib-olla näiteks pardel,» tõi ta näite.
Rimi Eesti juhi Ruth Laatre sõnul ei ole nende käivetest esialgu siiski veel näha, et inimeste sissetulekud ja seeläbi kulutused tagasihoidlikumalt kasvanud oleks. «Erinevates valdkondades tunnetatakse seda muidugi erinevalt,» rääkis ta. «Ma usun, et näiteks turismisektoris on sissetulekute kasvu aeglustumine enam tunnetatav.»

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele