Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütuse säästmise nipid

    Näiteks Estonian Air on suutnud oma kokkuhoiuprogrammiga aastas säästa ligi 5% kütust. Piloodi osa on suur: ta peab lendama optimaalse kiirusega, arvestama tuule suunda ja tugevust ning laskuma sellise rahulikkusega, mis teeb lisaks lennukartlikele reisijatele rõõmu ka kütusepaagile.
    Mitte kogu kokkuhoid ei tule õhust. Nii tuleb mootoreid armastusega pesta, sest puhtana nõuavad nad vähem kütust. Finnair päästab lennukimootorite usinama küürimisega miljon eurot aastas.
    Omad nipid on ka lennuki säästlikul lastimisel. Lääne lennufirmad on pannud lennukid kaalujälgimisrežiimile. Rasked istmed ja toidukärud? Välja vahetada. Liiga palju vedelikku tualetis? Vähem kaasa võtta. USA lennufirmale Northwest tähendab iga tosin kaotatud kilo 4,4 miljonit krooni kokkuhoidu aastas.
    Kuna juhtide roll on nii tähtis, siis käituvad paljud ettevõtted põhimõttel: usalda, aga kontrolli. Sõbra Takso on muutnud oma palgasüsteemi, nii et juhtide sissetulekud sõltuvad oskusest kütust säästa. Juhatuse liige Margus Trempi kinnitab, et palgaliste taksojuhtide puhul on hakatud vaatama, kui palju neil kütust läheb. Kellel sama teenistuse peale rohkem kilomeetreid kulub (loe: kes teeb rohkem erasõite), sellel on palk madalam. Tulemus: 1,5% kokkuhoidu kütusekuludelt.
    Edelaraudteegi jälgib täpselt, kuipalju vedurijuhid kütust tarvitavad. Käitusjuht Tõnu Sarapuu sõnul on normid paigas. Kes vähem kulutab, saab preemiat. Kes rohkem, sel tuleb leppida madalama töötasuga.
    Nii mõnigi firma saadab oma veokijuhid ökonoomse sõidu koolitusele. Säästlikku sõitu õpetav Scania juhikoolitaja Üllar Läänesaar teatab, et kõiki nippe arvestades võib juht isegi 10% kütusekuludelt säästa. Õppida tasub. Ühel testsõidul läbis 19 juhti sama veokiga sama teed. Kui esimene kulutas 100 km peale 26 liitrit kütust, siis viimane tervelt 12 liitrit rohkem. Säästupoliitikast pole bensiini kallinedes pääsenud isegi Eesti Politsei. Väljakutsetele vastamata ei jäeta, aga regulaarseid autopatrulle on Eestis nüüd vähem.
    Üks kindlamaid kokkuhoiuviise on kõigile tuntud praktika osta uus masin.
    Seda teed on läinud näiteks Tallink. Ettevõtte 15 reisilaevast üheksa on ehitatud alles pärast 2000. aastat. Muide, hügieen aitab ka laevadel paremini libiseda. Seda teab hästi Viking Line, kes lööb nüüd laevakered läikima ühe suve jooksul kaks korda tihemini.
    Laevafirmadel aitab kütust kokku hoida ka graafikus püsimine. Kõlab üllatavalt, aga täpne väljumine ja sadamasse jõudmine on aidanud Viking Line'il 3% vähem kütust tarvitada.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.