• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 500−0,12%5 960,64
  • DOW 30−0,29%42 084,22
  • Nasdaq −0,13%19 422,38
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 500−0,12%5 960,64
  • DOW 30−0,29%42 084,22
  • Nasdaq −0,13%19 422,38
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • 25.07.08, 14:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Siilats: majandusministeerium ei hooli maksudest

Volvosid ja Forde müüva Info-Auto juht Viktor Siilats usub, et Eestis ei ole probleem mitte see, kui palju imporditakse või eksporditakse, vaid see, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei ole huvitatud maksudest.
„Minu arust tegeldakse praegu pseudoprobleemidega. Olukord on selline, et majandusministeeriumist ei ole seni keegi aru saanud, et majandus on jahtunud. Nii tegeleb pool ministeeriumist sellega, et takistada igal juhul väikeettevõtlust, näiteks sadamate tegevust Haapsalus,“ rääkis Siilats, kes lisaks automüügile tegeleb Haapsalus ka Suur-Holmi sadama arendusega.
Teine pool ministeeriumist tegeleb ettevõtja hinnangul varimajanduse soodustamisega. „Olukorras, kus riik võiks saada natukenegi maksutulu, et politseinikke jaguks tänavatel ja et nad võiksid vett mööda kihutada ja kütust põletada, seda tulu ei tule, sest soodustatakse väikesadamates varimajandust,“ sõnas ta.
Siilatsi sõnul on loodud olukord, kus enamik väikesadamaid esitab sadamateenust sadamapassi omamata. „Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning veeteede amet tekitasid omale sellega kontrollimehhanismi, lastes edasi tegutseda neil, kes on meelepärased, ja piirates nende tegevust, kes ei ole,“ lisas nördinud ärimees.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Need on peamised küsimused, mitte see, kui palju on autosid imporditud. Me impordime piisavalt,“ kinnitas Siilats.
Eesti ekspordi tugevust kommenteerides pöördus jutt taas sadamale, millega Viktor Siilats võiks teenuseid eksportida ja siia turiste tuua. Jällegi aga on ettevõtja sõnul takistuseks ministeerium. „Haapsalus on välisturistide arv seetõttu langenud viis korda, kui mitte 10 korda,“ lausus ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele