• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • 18.08.08, 19:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Dorpat hotell: Tartu tutvustuskampaania läks täie ette

Ettevõtte andmetel ööbis Lõuna-Eesti suurimas hotellis Dorpat 2008. aasta esimesel poolel 15 900 inimest, kes veetsid seal üle 25 000 öö. 53% Tartus asuva Dorpati klientidest olid siseturistid.
Dorpat hotelli ja konverentsikeskuse juhataja Gea Puidaku hinnangul olid erakordselt suure siseturismi peamiseks põhjuseks Tartut tutvustavad kampaaniad nagu „Tartus näeme“, mis avaldas hotellide sissetulekutele märkimisväärset mõju.
Suvel ostavad inimesed Tartusse ka väga palju kultuuripakette ning tavaliselt on suveetenduste ajal hotell täis. „Kohapealsete tegevuste koordineerimisega nähakse eesti turisti nimel ka rohkem tööd ja vaeva kui välisturisti majutamine seda nõuab,“ kommenteeris Puidak.
„Oleme konverentsikeskuse hästi käima saanud, aasta lõpuni on keskusesse broneeritud ligikaudu 150 üritust ning 40% konverentsikeskuse külalistest ööbib ka hotellis. Suurematest konverentsidest toimus näiteks juunis 250 inimese osavõtul rahvusvaheline geenifoorum,“ ütles Puidak.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Puidaku hinnangul võib suur siseturismi osakaal majanduskasvu aeglustumisel väiksematele hotellidele ohtlikuks saada.
Väliskülalistest moodustasid Dorpati klientuurist suurema osa Soome ja Saksa turistid, kes moodustasid väliskülalistest tervelt 40%. „Saksa turistide suur osakaal tuleneb sellest, et sakslased eelistavad Tallinna või Peterburi külastades Tartus vahepeatuse teha, samuti on saksa keeles seni ametlikult Tartu nimena kasutusel Dorpat, mis ka hotellile maine ja tuntuse tagab,“ lisas Puidak.
Palju sakslasi tuleb ka spetsiaalselt Tartusse, et Jaani kirikut vaadata. See on osa sakslaste kultuuri- ja arhitektuuripärandist ning nende toel restaureeritud.
Rohkem kui 400 miljonit krooni maksma läinud Dorpat hotell avas uksed 2007. aasta septembris ja konverentsikeskus tänavu mais. Hotellis on 410 voodikohta, spaa ning 110kohaline restoran. Konverentsikeskus mahutab 1300 inimest. Hotelli ja konverentsikeskuse arendaja on AS Emajõe Ärikeskus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 23 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele