Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piiramine kaotas ohtliku möödasõidu

    Kõige ohutum on sujuv, ilma järskude kiirendusteta ja aeglustusteta ühtlane liiklusvoog. Mida rohkem on autosid, seda olulisem on võimalikult ühtlane sõidukiirus.
    Tallinna-Tartu lõigul on talveperioodil lubatud suurim sõidukiirus 90 km/h. Ka liiklusloenduse mõõtmised näitasid, et enamikul päevadel ongi pärastlõunasel ja õhtusel ajal kell 13-20 rohkem neid sõidukijuhte, kes sõidavad kiirusel 90-100 km/h.
    Samas on reedene päev teistest oluliselt erinev. Reedeti kiirused langevad. Suures ülekaalus on lubatud suurimast sõidukiirusest veidi aeglasemalt ehk kiirusel 80-90 km/h sõitvad autod.
    Kui levinuimatel kiirustel 90-100 km/h liigub tavaliselt umbes 45% juhtidest, siis reedeti pea poole vähem. Sellega kaasnevad närvilisus, stressi suurenemine, sagenevad liiklusõnnetused.
    Veokite liikluspiirangu kehtestamise ajal langes aga veidi aeglasemalt sõitvate autode arv 700 võrra. Neist 700st sõidukist ligikaudu 200 olid pikad veokid ja 500 nendega samal kiirusel liikuvad sõiduautod. Arvutuste järgi kulus viimastel reedeti Tallinnast Tartusse sõitmiseks riskantseid möödasõite tegemata harjumuspärasest kuni 15 minutit rohkem aega.
    Varasemad liiklusõnnetuste analüüsid on näidanud, et õnnetuse toimumise tõenäosus on seda suurem, mida erinevamad on eri suundade liiklussagedused.
    Tartu maanteel on sõidusuundade hõivatuse erinevus suurim reede pärastlõunati, kui Tartu poole liigub enam kui kaks korda rohkem sõidukeid kui vastupidi. Pühapäevaõhtuti ja esmaspäevahommikuti on märgata sama probleemi, kuid esialgu veidi leebemal kujul.
    Sagedasem õnnetuse liik sellistes olukordades on kokkupõrge vastutuleva sõidukiga, mille on tinginud möödasõit eesliikuvast aeglasemast sõidukist või sõidukite kolonnist. Aeglasema sõidukiirusega veokid õnnetustes ise tavaliselt ei osale.
    Õnnetusse sattumise risk on seejuures seda suurem, mida kauem möödasõit aega võtab ning mida pikem on möödasõitu tegeva sõiduki vastassuunas viibimise aeg.
    Mida pikem on sõiduk, seda väiksemad on temast möödasõidu võimalused ja seda pikemaks kasvab sõiduautode rivi veoki järel. Nii sagenevad möödasõidud mitte ühest aeglasemast sõidukist, vaid juba autode kolonnist, mis nõuaks omakorda ohutuse tagamiseks veelgi suuremat sõidukiirust.
    Esmaspäevahommikuti leevendab olukorda, et tipptund kestab vaid 1-2 tundi ja vastassuunas liikujaid on veel vähe. Pühapäeva õhtupoolikuti aga liiguvad valdavalt sõiduautod, millest mööda sõitmine on kiirem ja ohutum kui pikast raskeveokist.
    Seetõttu kehtestatigi sügis-talvisel ajal halvenenud nähtavuse (pime aeg, ülespaiskuv pori ja lumi) ajal üle 12 m pikkuste veokite ja autorongide liikluskeeld just reedeti kell 13-20.
    Piirangu ajal muutus olukord eeskätt Tallinnast väljuval, suurima liiklussagedusega sõidusuunal. Kuigi kiirusel alla 80 km/h liikuvate sõidukite arv jäi raskeveokite keelustamise ajal enam-vähem samaks, vähenes kiirusel 80-90 km/h sõitvate sõidukite arv koguni 22%.
    Teisisõnu, kui enne piirangu kehtestamist takistas igareedesel pärastlõunal Tallinnast Tartu poole liikunud pikk veok 3-6 väiksemal sõidukil lubatud maksimaalsel kiirusel sõitmist, siis eksperimendi ajal vähenes oluliselt vajadus ohtlike möödasõitude järele ja sellest tulenevalt pideva sõidukiiruse muutmise vajadus. Kui enne eksperimendi algust oli keskmine sõidukiirus reedeõhtuti Tallinnast Tartusse 89,0 km/h, siis eksperimendi ajal kasvas see 91,7 km/h-ni.
    Autor: Vello Koonik
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.