Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liisingufirmad korjavad autosaaki

    Majandusraskused sunnivad väikeettevõtteid ja eraisikuid aina tihedamini tagastama liisituid autosid, vahetama neid odavamate mudelite vastu või otsima laenuandjatega uusi kompromisse.
    Swedbanki liisingu divisjoni juhi Gunnar Toomemetsa sõnul on mingil määral kasvanud pangale tagastatavate autode hulk, kuna inimesed ei suuda enam liisingut maksta. Toomemets märgib, et liisingulepingut lõpetavad tihedamini väikeettevõtted ja eraisikud.
    On ka näha, et ettevõtted püüavad vahetada kallimaid autosid odavamate vastu, et vähendada igakuiseid makseid. "On tähtis, et liisinguleping oleks sõlmitud mõnda aega tagasi, vastasel korral võib liisitud auto jääkmaksumus olla turuhinnast kõrgem," seletas spetsialist.
    Sampo Panga autoliisingu osakonna juhataja Erki Lingi sõnul on viimasel poolaastal suurenenud klientide arv, kes ei suuda õigeks ajaks makseid tasuda. "Praegustes majandusoludes on see loomulik ning me ei näe selles midagi dramaatilist," kommenteeris Link situatsiooni dv.ee-le. Tema sõnul on raske olukord praegu eeskätt ehitus- ja kinnisvarasektori kesk- ja väikeettevõtetel.
    Erinevalt Swedbanki liisingu klientidest ei kiirusta Sampo Panga kliendid kalleid liisitud autosid odavamate mudelite vastu vahetama. "Kuid aina rohkem kliente lükkab auto soetamise edasi või pikendab juba olemasolevaid liisingulepinguid," märkis Link.
    SEB Liisingu juhi Indrek Julge sõnul ei ole neil eelmise aasta lõpu seisuga võrreldes äravõetud või tagasitoodud autode laoseis suurenenud. Kuumaksete tasumise hilinemine on küll mõnevõrra suurenenud, kuid see on vastavuses üleüldise laenu- ja liisinguturu maksepraktikaga halvenemisega. Hondasid pakkuva Catweesi müügidirektori Ülo Malmbergi sõnul autode tagasitulekuid on, sest eelmise aasta kaubandusbuumi juures juhtus, et auto muretseti mõtlematult. Osa on kaotanud töökoha või ei suuda ettevõte toodangut realiseerida.
    Malmberg ütles, et nende autodele pakuvad liisingut eelkõige Swedbank ja Nordea, need on põhitegijad. Catweesil on auto tagasiostukohustus liisinguperioodi lõpus. Kui klient satub makseraskustesse, realiseerib pank auto kiirmüügi korras, selgitas Malmberg. Tema sõnul nõustab ka Catwees kliente, et nad saaksid huvi korral auto ise realiseerida. Kui klient jääb maksetega hätta esimesel aastal, on oht, et auto turuhind on langenud ja jääk on sellest suurem.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.