• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,33%5 961,36
  • DOW 30−0,01%42 166,85
  • Nasdaq −0,62%19 425,03
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,51
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,33%5 961,36
  • DOW 30−0,01%42 166,85
  • Nasdaq −0,62%19 425,03
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,51
  • 10.12.08, 21:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas luksuskaupade müüjad on pärlid sopa sees?

Luksuskaupade sektor suudab majanduslanguses üldiselt säilitada oma elastsust, kuid praegune majanduslangus on nii tõsine, et on võtnud rajalt maha ka nemad ning nende aktsiad. Kas see tähendab, et praegu võiks lisada portfelli mõned "pärlid"?
On täiesti normaalne, et endale lubatakse pühadehooajal luksusasju, kuid investeerimisportfelli neid lisada pole siiani olnud väga hea mõte, kirjutab CNBC.
90ndate aastate majanduslangus ei puudutanud üldiselt luksuskaupade müüjad, kuna aktsiaturg püsis siis tugev. Isegi 70. ja 80. aastatel läksid intressid lakke, kuid luksuskaupade sektor jäi sellest üsna puutumata.
Seekord on aga asjalood teisiti. Luksusehete müüja Tiffany (TIF) aktsiad on kukkunud paari kuuga 60%. Nahkkottide valmistaja Coach (COH) tegi oma selleaastase kõrgpunkti maikuus, enne kui langes novembris 14 dollarini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõrgklassi kaubamajadel pole paremini läinud. Nordstream (JWN) ning Saks (SKS) on sellel aastal kukkunud 80% ühekohaliste aktsiahindade juurde.
Turul liigub üldiselt ringi kaht tüüpi luksuskaupade ostjaid ning mõlemad tüübid on püksirihma oluliselt pingutanud. Esimene on ülijõukas ostja, kes ostab ka majanduslanguses valimatult asju. Kuid nüüd peab ta tagasi tõmbama, kuna aktsiaturud on raskelt kukkunud ning see on vähendanud nende jõukurite varade väärtust.
Teine tüüp on "himur shoppaja" ehk naine, keda ei saa demograafiliselt liigitada, kuid kes turgutab end sageli 600-dollariliste käekottide ning 800-dollariliste kingadega. Ta oli kui end juveelidega kaunistav kanaarilind söekaevanduses - esimene indikaator, et juveelitööstusel hakkab halvasti minema.
Analüütikute sõnul muutuvad taolises turusituatsioonis ülirikkad ostlejad kiirelt üsna leplikeks ning vähenõudlikeks. "Himurate shoppajatega" nii kindlad ei olda.
Jaemüüjate siseinfo valdajad ise ütlevad, et 2009. aasta tuleb väljakutset pakkuv ning taastumist ei nähta enne 2010. aastat. Mis veelgi tähtsam, nad usuvad, et luksuskaupade ettevõtete aktsiatel on veel langusruumi, kuigi aktsiahinnad on novembrikuu põhjadest kõvasti põrganud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele