• OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,02%6 448,56
  • DOW 300,06%44 971,13
  • Nasdaq −0,07%21 607,33
  • FTSE 1000,03%9 141,45
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,02%6 448,56
  • DOW 300,06%44 971,13
  • Nasdaq −0,07%21 607,33
  • FTSE 1000,03%9 141,45
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • 31.12.08, 12:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink Takso äriplaan sobis 2006. aastasse

AS Tallink Takso ühe suurema konkurendi, Krooni Takso juhataja Margus Trempi sõnul on taksonduses praegu küll raske aeg, kuid igal juhul peaks vältima autode liisingusse tagasi saatmist.
OÜ Krooni Takso juhataja Margus Trempi sõnul toimis AS Tallink Takso äriplaan ideaalselt 2006. aastal, mil majandus oli tõusuteel, inimesed lootusrikkad ja taksonduses ei kurtnud keegi klientide puuduse üle.
"Aga 2007. aasta alguses hakkas kõik ära vajuma. Sama aasta keskpaigas oli olukord juba kõvas languses ja praegusest olukorrast ei tasu rääkidagi," rääkis Trempi.
Krooni Takso hingekirjas on tänase päeva seisuga 12 firma autot, millega sõidavad töölepinguga ametisse võetud sohvrid. Lisaks kasutab ettevõtte logo veel ligikaudu 50 taksot, mille juhid on FIEd.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui Tallink Takso annaks praegu osa taksosid klientide puuduse tõttu liisingfirmale tagasi, ei oleks see tark tegu, leidis Trempi. "Ühel aastatetagusel ajal andsid Linnatakso FIEdest taksojuhid autosid liisingusse tagasi ning see tõmbas tervele taksonduse valdkonnale vee peale. Pangad ei tahtnud enam taksofirmadele autosid liisida," meenutas Trempi.
Krooni Takso juhi hinnangul on kõige suurem probleem nn odavtaksofirmad, kel taksoveoluba olemas, kuid pole huvi võtta tööle näiteks end ametlikult töötuks registreerinud või invaliidsuspensionit saavat inimest. Trempi teada vormistatakse uustulnukaga fiktiivne tööleping, mis sisuliselt millekski ei kohusta. Ühtki riigimaksu sellise töölepingu korral mõistagi ei maksta. Kui sohver taksosõitmisega raha teenib, peab ta maksma vaid taksofirmale renti, ülejäänud sissetulek jääb aga töötajale.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 29 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele