• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 09.02.09, 14:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA valitsus võib autotootjad vägivaldselt pankrotistada

USA valitsus võib sundida autotootjad General Motorsi (GM) ja Chrysleri pankrotti, et kindlustada 17,8 miljardi dollarilise föderaallaenu tagasimaksmine, kirjutas Bloomberg.
Praegu seisab valitsus ettevõtete läbikukkumise korral rahasaajate järjekorras raha jaotamise aknakesest üsna kaugel ning käsi pikal on eesrivi vallutanud suurpangad nagu Citigroup, JPMorgan Chase ja Goldman Sachs.
Et olukorda enda kasuks pöörata, on USA valitsus palganud advokaadibüroo Cadwalader, Wikersham Taft.
Kui valitsus ei saa soovitud tulemust ja peab pangajõmmide seljataga oma raha ootama, võib ta kasutada võimalust kaks suurt autotootjat pankrotti sundida. Sellega saaks valitsus omanikustaatusega laenuandja tiitli, millega USAs saaks raha pankrotistunud ettevõttest esimesena kätte, mis omakorda tähendab, et teised võivad vaid vesiste suudega pealt vaadata, kuidas suurem enamik rahast ühe laenuandja kätte läheb.

Artikkel jätkub pärast reklaami

GM-l ja Chrysleril on aega 17. veebruarini, et näidata oma TARP- programmi raames valitsuselt saadud rahaga teostatavate restruktureerimisplaanide edukust. Autotootjad võitlevad elu eest ning on juba kõvasti maha tõmmanud kulutusi tööjõule, vähendanud võla osakaalu ja lõpetanud lepinguid erinevate tarnijatega.
Turg muidugi ettevõtteid hoidnud ei ole, mille tagajärjel langes jaanuaris Chrysleri müük 55 protsenti, GMI müük 49 protsenti ja Fordi müük 40 protsenti.
Kui laen valitsuselt kõrvale jätta, on Chrysler praegu pankadele võlgu 7 miljardit ja oma omanikule Cerberus Capital 2 miljardit. GMi laen pankadele on 6 miljardi dollariline.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 14 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele