• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,01
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,01
  • 16.03.09, 10:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lendurid võitlesid väiksema palgakärpe välja?

Äripäeva andmetel kohtusid eelmisel neljapäeval Estonian Airi töötajate esindajad firma juhatuse liikmetega eesmärgiga võimalikult väike palgakärbe välja kaubelda.
Esialgu oli firma juhtidel eesotsas juhatuse esimehe Andrus Aljasega mõttes ettevõtte allesjäänud töötajate palku alandada 7-30%. Arutelu käigus pakuti lõpuks välja alljärgnev skeem:
Palk kuni 18 000 EEK – -7%
Palk 18 000 – 30 000 EEK – -10%Palk 30 000 – 50 000 EEK – -15%Palk üle 50 000 EEK – -20%

Artikkel jätkub pärast reklaami

Arvestades asjaolu, et ka otse koolipingist tööle tulnud lendurid teenivad üle 50 000 krooni kuus, siis palga vähenemine viiendiku võrra puudutab kõiki piloote.
"Samas ei ole piloodid ikkagi sellise palgavähendamisega nõus. Nende hinnangul peaks juhatuse liikmete palk, mis on niikuinii oluliselt kõrgem kui kaptenite palk - kaptenite sissetulek kõigub 60 000-65 000 krooni vahemikus -, langema vähemalt 30%. Otsus ei ole kinnitatud ja vaidlused kestavad," lisab Äripäeva kontsulteerinud allikas.
Eesti Liinilendurite Ametiühingute juhatuse esimees, Estonian Airi kapten Rauno Menning ei soovi läbirääkimistest kõnelda.
"Kes teile sellist infot jagab? Öelge mulle nende inimeste nimed!? Siis võime edasi rääkida! Mingeid kokkuleppeid ei ole! Mingeid läbirääkimisi ei ole veel alustatudki! See on Estonian Airi juhtkonna ja töötajate, mitte Eesti ajakirjanduse asi," tigetseb Menning.
Estonian Airi avalike suhete juht Ilona Eskelinen nimetab palgaläbirääkimisi "puhtaks kuulujutuks".
Ta ei ütle ka seda, mitu firma lennukit praegu igapäevaselt Tallinna lennuväljal jõude seisavad. Miks neid liisingfirmale ei tagastata, jääb samuti saladuseks.
Eskelinen ei taha nimetada ka kompanii jaanuari ja veebruarikuu lendude keskmise täituvuse protsenti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele