Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lendude vähenemine säästab kaubavedu

    Kui veel eelmisel kevadel oli võimalik Tallinnast sõita otselennuga Berliini, Viini või Varssavisse, siis sellest kevadest enam mitte. Lisaks sihtpunktide vähenemisele lõpetab eelmisel sügisel Tallinnast oma viimased reisid teinud LOTile ja flyLALile maist lendamise ka KLM. Kõik see lennukaubavedajate sõnul nende tööd aga oluliselt ei häiri.
    "Praegu toimunud vähenemised mõjutavad kaubasaatmise võimalusi tagasihoidlikult. Kõige enam mõjutavad muudatused ilmselt kullerkaupade liikumist, kuna nende kaubagruppide osas on otselennud kõige olulisemad," mainis Sky Partnersi müügijuht Maria Petrushenko.
    Ka Ospentos International OÜ omanik Haiti Arendi kinnitas, et lendude ja sihtpunktide oluline vähenemine Tallinna lennujaamast pole ettevõtte tööd kuidagi pidi mõjutanud, sest lennukaubavedudes saadetakse osa kaubast autodega suurtesse lennujaamadesse, mis teenindavad kontinentidevahelisi reisi- ja kaubalennukeid.
    "Keerulisem oleks olukord muidugi siis, kui Tallinnast korraldataks kontinentidevahelisi regulaarlende. Nende lendude ärajäämisel oleks lugu märksa keerulisem. Aga et seda ei ole, siis ei ole praegune olukord midagi muutnud. KLMi lendude ärajäämine ei mõjuta kaubavedu kuidagi, sest KLM kaubaveoga ei tegelenudki," toonitas Arendi.
    Sellest tulenevalt on jäänud samaks ka tarneajad. Muutus on mõlema ettevõtte esindaja sõnul toimunud üksnes mahtudes ja hindades ning praegu võib prognoosida, et esimesed vähenevad ja teised langevad veelgi.
    Ekspordimahud on olnud praegu oluliselt stabiilsemad kui impordimahud, mis on kukkunud järsu sisetarbimise vähenemise tõttu, täpsustas Petrushenko. Hindade ligikaudu 40protsendilise languse on tinginud aga tonnaaži vähenemine, kütuse odavnemine ja ettevõtete karm konkurents.
    ASi Schenker lennutranspordi osakonna juhataja Andres Saare sõnul on nad oma tarneahela nii üles ehitanud, et need lennud, mis peagi ära jäävad, nende kliente ei puuduta. "Muidugi, kui selline trend edasi jätkub ja ka näiteks Lufthansa ning CSA Czech Airlines plaanivad lendamise lõpetada, siis peame hakkama küll mõtlema ja uusi võimalusi otsima," selgitas ta.
    Siiani on kõik aga toiminud. Lisaks Tallinnale saadetakse palju kaubad teele ka Helsingist ja Riiast, kust on võimalik lennukitele laadida oluliselt suuremaid kaupu kui Tallinna lennujaamast.
    Lennutranspordi mahtudest moodustavad 80% Aasiast - Hongkongist, Hiinas, Taiwanist, Jaapanist ja Taist imporditavad komponendid.
    Toimuvad ka igapäevased globaalsed pisipakkide kullerveod. Euroopa import on kaetud autovedudega.
    Eksport Euroopa riikidesse on samuti kaetud autovedudega. Lennusaadetised lähevad teele aga paar korda kuus, peamised sihtriigid on Brasiilia, USA ja Hiina.
    Elcoteqi tootmisvajadusi, toote ning teenuse koguhinda arvestades on lennutransport elektroonika komponentide impordil kõige sobivam. Kasutusel on soodsaim nö Economy lennuteenus, mis on kombineeritud lennu- ja maanteeveost.
    Lennuveole alternatiiviks on kasutusel Aasiast merevedu või kombineeritud lend-meri teenus, Euroopast maanteetransport.
    Mereveo miinuseks on neli kuni viis korda pikem tarneaeg, mis omakorda tähendab pikemaks ajaks seotud kapitali ning suurendab ostuennustuse ebatäpsusest tulevaid riske kogu tarneahelas.
    Milliseid investeeringuid on teinud Tallinna lennujaam kaubavedudesse?
    Oleme teinud viimasel ajal üpris palju investeeringuid kaubavedudesse. Olemasolevate kaubaladude kõrval avame märtsis veel ühe uue kaubalao, mida hakkab kasutama DHL. Suvel avame veel teisegi.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.