Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Värvitootja loodab jaekliendile
Espaki Tartu poe juhataja Ülle Juhkam kinnitas, et värve ostetakse sel kevadel sama palju kui eelmisel aastal samal ajal. Ta märkis, et eelkõige ostavad värve just eraisikutest kliendid. "On arvata, et inimesed värskendavad oma elamist. Ostetavad kogused ühe kliendi kohta on väikesed."
Klientide ostuharjumusi jälginud Juhkam on sel kevadel tähele pannud, et kui varem külastati poodi enamasti õhtuti või nädalavahetusel, siis nüüd käiakse sisseoste tegemas argipäeviti ning keset päeva.
"Inimeste hinnatundlikkus on tublisti suurenenud. Meil on küll kogu aeg mõnel värvil kampaaniahind, aga lisaks sellele uuritakse palju, kas suurema koguse puhul saab ka allahindlust," märkis ta.
Ka Bauhofi arendusjuht Andrus Aljas kinnitas, et müügiedu saadab just neid tooteid, millele reklaamituge pakutakse. Nii Bauhof kui ka teised ehitusmaterjalide müüjad teevad sooduspakkumisi oma kliendilehtedes ning Aljase sõnul on need tooted ka müügiedetabelites eespool. Tavapärane allahindlus on 20%.
Ehitusfirmade jaoks on värvide hinnad läbiräägitavad ja need olenevad enamasti objekti mahust. "Kui hankijal tekib huvi pakkumine võita, tullakse välja erihindadega konkreetsele projektile ning sel juhul on hinnatundlikkus eriti päevakorral," rääkis Aljas.
Sadolini tegevjuhi Piret Minni sõnul on värvide müügikäive eelmise aasta kevadega võrreldes kahanenud neljandiku võrra.
"Eelkõige on muutust tunda profiturul. Loodame, et jaeklient hakkab kevade saabumisel rohkem ostma," rääkis ta.
Sadolin ekspordib suure osa oma toodangust Lätti, Leetu, Ukrainasse, Venemaale, kus ehitamine on oluliselt vähenenud ning müügimahud seetõttu kahanenud. Minn märkis siiski, et eraisikud ostavad värve ka neis riikides. Erinevalt lääneriikidest teevad inimesed seal ise palju värskendusremonti.
Müük nii kodu- kui ka eksporditurul on vähenenud ka kodumaisel värvitootjal Eskarol. "Meil läheb tasapisi, mitte nii edukalt kui eelmisel aastal," sõnas Eskaro turundusjuht Mare Ott. Tema sõnul pole müügikäibe kahanemine siiski väga järsk, mitte rohkem kui veerand.
"Profikliente on tublisti vähemaks jäänud ja väga paljud edasimüüjad ehitajatele enam krediiti ei anna. Ka jaeklient on väga hinnatundlik, seetõttu lähevad odavamad tooted paremini müügiks," kirjeldas Ott turu seisu.
Kui ehitustööde hinnad on mullusega võrreldes soodsamad, siis ehitusmaterjalide, sealhulgas värvide, hinnad langeda ei taha.
"Toorainetarnijad ei ole oma hindu põrmugi langetanud ja Eskaro kui tootja ei jäta endale üldse mingit suurt kasumimarginaali. Meile jääb eelkõige tootmisrõõm," tõdes Ott. Skandinaaviast ja mujalt tulev tooraine on sama kallis kui mullu ning esimese kvartali põhjal pole ka näha, et toorainete hindu langetatakse.
"Vastupidi, ollakse väga ettevaatlikud ja tahetakse ettemaksu, sest ka nende tootmine on kokku kuivanud ning liine on vähemaks võetud kogu maailmas. Kui suuri mahtusid ei ole, siis hind ju ei lange," selgitas Ott.
Autor: Tea Taruste