Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Muuga konteineriprojekti edu sõltub laevaliinide huvist

    Mais külastas Tallinnat Ningbo delegatsioon eesotsas sadama presidendi Wu Jinkuniga. Eesti ühe suurema transiidiettevõtte Transiidikeskuse juhtidega arutati võimalikku koostööd Muuga konteineriterminali laiendamisel.
    "Ükski sadam ega sadamaoperaator ei saa garanteerida konteinerivoogude liikumist läbi teise sadama, seda saavad tagada vaid suured konteinerlaevaliinid," rääkis Jinkun. "Laevaliinid aga ei ole valmis kinnitama praeguses majandusolukorras ühtki ülemereinvesteeringut," lisas ta.
    Transiidikeskuse juhi Erik Laidvee sõnul tuleb teha kõik, et saada kokku täiuslik pakett Muuga konteinerterminali arendamiseks ja sellega läbi Tallinna kulgeva konteinerite transiidivoo hüppeliseks kasvatamiseks.
    Tallinna Sadam ja Ningbo sõlmisid mullu jaanuaris koostööprotokolli eesmärgiga rajada Muuga sadama territooriumile konteinerterminal, Hiina pool pidanuks investeerimisotsuse tegema aastaga. Praeguseks on selge, et Ningbo kaasamine on otstarbekas siis, kui nad kindlustavad hüppelise konteinerivoo kasvu.
    Laidvee sõnul on laevaliinidele tehtud ettepanekud hakata Tallinna ja Ningbo ühisprojektis strateegiliseks partneriks. "Potentsiaalsed kandidaadid on kõik suured ookeanilaevaliinid, kes Aasiast Euroopasse ja vastupidi konteinereid veavad," selgitas ta.
    Siiski ei tasu tema sõnul midagi oodata, enne kui olukord majanduses paremaks läheb. Kolmandik maailma konteinerlaevastiku kogumahust on tema ütlusel kasutamata.
    Transocean Eesti OÜ tegevjuhi Ülle Lipre sõnul võiks mõni suurem laevaliin huvituda siia tulemisest, kui Tallinna Sadam suudab olla väga atraktiivne. Eesti ümber on ainult väikesed riigid ja suur naaber Venemaa, kellega suhted tuleb korda seada, selgitas ta. Samas peab ta eestlaste eeliseks kogemusi.
    Lipre sõnul plaanib Klaipeda sadam Leedus koostööd ühe suure laevaliiniga ja Läti Ventspils kahe liiniga, nii et laevafirmadel on huvi piirkonna vastu küll. "Suured laevaliinid eelistavad otse Peterburi sõita, seal on suurem sadam, kus ei ole poliitilisi mõjutusi," lisas ta.
    Olen suhteliselt skeptiline, et mõni suur laevaliin oleks huvitatud osalemisest Tallinna ja Ningbo sadama ühisprojektis. Esiteks võtaks Muugani sõitmine konteinerlaeval viis päeva kauem aega kui näiteks Hamburgi sadamasse sõitmine. Teiseks ainult Eestisse pole mõtet nii palju kaupa tuua.
    Seni kuni põhimõtteliselt ei tehta Venemaaga konstruktiivset koostööd, pole projektil perspektiivi. Vaja on eelkõige dogmadest lahti saada ja normaalsed suhted sisse seada. Ja ega teised seda projekti niisama pealt vaata.
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Skandaalist kergelt pääsenud Philipsi aktsia asus rallima
Hollandi elektroonikatootja Philipsi USA kohtunõuete kokkulepe ohtlike meditsiiniseadmete skandaalis osutus prognoositust kordades odavamaks ja ajas aktsia rallima.
Hollandi elektroonikatootja Philipsi USA kohtunõuete kokkulepe ohtlike meditsiiniseadmete skandaalis osutus prognoositust kordades odavamaks ja ajas aktsia rallima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.