Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendikaart võimaldab soodsamalt ostelda

    Laulja Koit Toome on enda sõnul spontaanne tarbija. "Mul ei ole kindlat lemmikpoodi ega kodupoodi, milles iga päev käin. Olen rohkem suvaline poodides käija. Käin siis, kui on aega ja viitsimist," rääkis ta.
    Toome ei kasuta kliendikaarte eriti sageli. "Ei ole neisse eriti süvenenud. Plastikkaarte on, aga nad on vajalikul hetkel kodus sahtlinurgas. Neid ei jõua kaasas kanda," rääkis Toome.
    Nii on lauljal Kaupmehe kaart, mis sai kunagi tehtud, aga kus pole laulik ammu käinud. Ka Stockmanni kaart on olemas, aga seda pole vajalikul hetkel sageli kaasas, ja mõned restoranide kaardid, loetles Toome. "Tegelikult pakutakse igas restoranis, poes, trennikohas ja klubis ju kliendikaarti. Kes neid jõuab kõiki kaasas kanda," kurtis Toome, kelle sõnul pole ta taolise murega ainukene. "Ootan aega, mil saaksin liita kõik kliendikaardid ühe kaardiga. Näiteks ID-kaardiga. Kuluks tunduvalt vähem plastikut ja samas oleks kliendikaardist ka mingit reaalset kasu, mitte nagu praegu, kui vajalik kaart on kodus sahtlis," rääkis Toome.
    Näitlejatar Kadri Adamsonile meenub kliendikaartidest kohe rahakotis olev Partner-kaart. Samas rõõmustaks Adamsoni lastekaupu müüvate kaupluste kliendikaardid. "Ega neid poode Tallinnas palju polegi. Need on mul kõik läbi käidud. Jään lastekaupade tarbijaks veel pikaks ajaks," rääkis Adamson oma ostueelistustest.
    "Käin peamiselt toidupoes ja lastekaupade kaupluses, nii et rohkem kliendikaarte pole vajagi. Kui tahaksin näiteks jalgratast osta, siis laenaksin kaardi mehelt, tal on spordipoodide ja teisigi kliendikaarte," rääkis Adamson.
    Meil olid varem plastikust kliendikaardid, aga viis aastat tagasi lugesime lehest võimalusest siduda kliendikaart ID-kaardiga ning 2005. aasta sügisel, kui vahetasime kassasüsteemi programmi, küsisime ka selle võimaluse kohta ja tegimegi ära.
    Varem juhtus pidevalt, et ostjal oli kliendikaart olemas, aga tal polnud seda kaasas. Kui kliendikaart on ID-kaardil, on see palju mugavam. Klientidel ei ole ju soovi kanda eraldi rahakotti kliendikaartide jaoks. Kõik on olnud rahul ja öelnud, et lõpuks ometi saab ühest kaardist lahti. Arvatavasti pole paljud seda teed läinud, kuna kõik kassaprogrammid ei võimalda seda tehniliselt. Võib-olla mõni kauplus pole sellise võimaluse peale ka tulnud.
    Kuna oleme väike pood, oleme paindlikud. Tunneme 75% oma klientidest nägupidi, nii et kui kunde on ID-kaardi koju unustanud, saab kliendikaardiga seotud andmeid vaadata kas isikukoodi või nime järgi, aga enamikul klientidest on ID-kaart tavaliselt siiski kaasas.
    Kliendikaartide teenusepakkujad on erinevad, nende regulatsiooni Eestis ei toimu, mistõttu ka üldist statistikat nende kasutamise ja käivete kohta pole. Kui pangakaardid kuuluvad selge regulatsiooni alla, vastates kindlatele kriteeriumidele, siis kliendikaarte, mis annavad boonust või koguvad punkte ja pole seotud e-rahaga, võib välja anda kes tahes kellelegi aru andmata.
    Suund, mida võib kliendikaartide puhul täheldada, on, et enam ei korjata punkte, nagu seda tegi ETK, vaid allahindlus antakse teatud toodetele kohe poes ostes, nagu seda teevad Selver ja Maksimarket.
    Eestis on kasutusel olnud ka ühitatud kaarte, mis on reeglina pankadega ühistöös turustatavad kaardid, mille puhul kaart kannab maksevahendi funktsionaalsust ja samal ajal annab konkreetse kaupmehe juures tehingut tehes ka allahindlust või kogub boonuspunkte, aga populaarsust pole need saavutanud. Ei oskagi öelda, miks.
    Meie kliendikaart on loodud kõigile Ülemiste Citys töötavatele inimestele mõeldes. Kliendikaardi on omandanud veidi üle 1200 inimese, meie majas töötab umbes 3000 inimest. Kaart annab 5-20% soodustust Ülemiste Citys ning ka Ülemiste Keskuse kauplustes. Lisaks on 2007. aasta septembris avatud bussiliin, mis sõidab hommikul ja õhtul Ülemiste City ning kesklinna vahel, sellega sõitmise eelduseks on kliendikaardi olemasolu. Bussiga sõitmine on tasuta.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.