• OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,5%6 379,22
  • DOW 30−0,13%44 865,56
  • Nasdaq −1,01%21 099,55
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,5%6 379,22
  • DOW 30−0,13%44 865,56
  • Nasdaq −1,01%21 099,55
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • 06.10.09, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teenusepakkujad ootavad tulevalt aastalt paremaid aegu

Üritusturundusettevõtted usuvad, et turul on olukord tasapisi juba paranemas ning raskemad ajad peagi mööda saamas. Nii mõnigi leiab keerulisest ajast positiivsemaid noote - nimelt on teenus olude sunnil korrastunud ja kvaliteetsem, senisest enam pannakse rõhku ka paindlikkusele.
See aasta on üritusturundusfirmade jaoks olnud kahtlemata üsna raske, sest tööd-tegemised on tunduvalt vähenenud. Üha enam ettevõtteid korraldab oma suvepäevad ja muud üritused ise. Samuti on näha, et enam ei tehta pidusid lihtsalt pidutsemise pärast, vaid asi on rohkem eesmärgistatud.
Hindade suhtes on praegu veel raske midagi prognoosida, aga mingit tõusu arvatavasti küll tulemas ei ole. Pigem oleme õnnelikud, kui suudame säilitada ka edaspidi oma praeguse taseme.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Üritusturunduse valdkonnas on turg langenud umbkaudu 40% ning nii mõnigi firma on selle käigus turult sootuks kadunud - eelkõige siis need, kes ei kvalifitseerunudki otseselt üritusturunduse alla, vaid spetsialiseerusid üksnes peokorraldusele.
Eelisena tooksingi välja selle, et turg on nüüd korrastumas, teenus muutumas kiiremaks, paindlikumaks ja operatiivsemaks. Mina isiklikult hindade kasvamisse ei usu ning leian ka seda, et raskemad ajad hakkavad vaikselt ümber saama. Kevadel veel olid ajad väga segased, kuid nüüdseks hakkab juba nii klientidel kui ka ettevõtetel tekkima arusaam, et mis ja kuidas.
Mahud vähenesid 2009. aastal, sest eelarvete piiramise tingimustes vähendati esimesena neid kulusid, mille tegemine ei anna justkui otsest, kohe tänases päevas käegakatsutavat tulu.
Varem oli firmasid, kes tulid üritust tellima "teeme midagi, konkurendid teevad ja me peaksime ka" plaaniga. Praeguste kahanenud eelarvetega on muutunud kliendid selgemaks, teadlikumaks ja on rohkem eesmärgile pühendunud - seega ka vähem juhusliku iseloomuga kulutusi. Hinnatõusu usutavasti ei tule. Kuigi on oodata mõningat elavnemist, on konkurentsiolukord äärmiselt terav ning kliendid ka hinnatundlikud.
Praegu on turul kindlasti rahulikum aeg ning tegeletakse peamiselt talvisteks üritusteks ettevalmistamisega - jõuluajal ju korraldatakse ikka mitmesuguseid üritusi.
Mina usun, et 2010. aasta tuleb üritusturundusettevõtete jaoks kindlasti hea. Meie ise näiteks kartsime, et tänavune aasta tuleb harukordselt kehv, aga tegelikkuses kujunes see hoopiski läbi aegade parimaks. Seega arvan, et tuleval aastal kasvavad meie mahud veelgi ja tööd jätkub. Hinnakasvu meie poolt kindlasti ei tule, pigem on just tegemist paindliku süsteemiga ning paljugi on kokkuleppe küsimus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele