Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Apple ja Amazon teevad imet

    Kas sa tahad kogu oma ülejäänud elu müüa magusat vett või tahad osaleda võimaluses muuta maailma, olevat Apple'i asutaja Steve Jobs öelnud John Sculley'le, kui ta kutsus 1983. aastal tollast PepsiCo juhti Apple'isse.
    Saatuse irooniana oli Apple jõudnud kriisieelsesse perioodi ning Sculley asumisele ettevõtte etteotsa järgnes Jobsi lahkumine kaks aastat hiljem ning peagi hakkas liikumine kuristiku servale.
    Jobs ise oli see, kes hakkaks poolteist aastakümmet hiljem Apple'isse naasnuna uuesti maailma muutma ja teeb seda tänini.
    Pärast kaheksakümnendatel aastatel toimunud revolutsiooni arvutitööstuses ning mobiilside plahvatuslikku esilekerkimist üheksakümnendatel jäi tehnoloogiline innovatsioon peaaegu seisma. Tehnoloogiafirmad lakkusid pärast mulli lõhkemist haavu ning komeedina esile kerkinud internetiettevõtted keskendusid kasumi teenimisele.
    Erandiks oli just tehnoloogiamulli ajal kriisi sattunud Apple. Jobsi juhtimisel toodi 2001. aasta oktoobri lõpus turule muusikapleier iPod, mis sai peagi peaaegu monopoolse seisuse ning vähemalt Ühendriikides sai iPodist mp3-mängija üldnimetus.
    Pooltosinat aastat hiljem pööras Apple pea peale mobiiltelefonide tööstuse. Varem ettevõtete tippjuhtide ning pankurite töövahendist-mänguasjast nutitelefonist sai üleöö laiatarbekaup.
    Nüüd on Apple konkurentidest, kelleks on nii arvutitootjad kui ka mobiiltelefonifirmad, tunduvalt innovaatilisem ning teised sörgivad sabas.
    Maailma suurima internetikaubamaja Amazon.com elu kulges mõnevõrra teisiti. Täpselt viisteist aastat tagasi internetiraamatupoena asutatud kompanii oli üks nende hulgast, mille aktsia hind kasvas taevastesse kõrgustesse, ilma et neil oleks vaja olnud kasumit teenida. Kasumisse jõudis Amazon.com alles 2002. aastal, aga aktsia hind oli selleks ajaks kukkunud 106 dollarilt viiele.
    Aga Jeff Bezosi asutatud ja juhitavavast raamatupoest on nüüd saanud maailma parim jaekaubandusettevõte.
    Ettevõte on üks pioneere serverpilvede (cloud computing) arendajana. Kirjastustööstuses (nii raamatu- kui ka ajakirjanduses) on revolutsiooni tegemas mõned aastad tagasi turule toodud elektrooniline raamatulugeja Kindle.
    Juhuse tahtel (aga võib olla polegi tegemist juhusega) kerkis mõlema ettevõtte aktsia hind eelmisel nädalala pärast suurepäraseid kvartalitulemuste avaldamist uuele rekordtasemele.
    Apple'i aktsia hind kerkis rekordkõrgusele möödunud kolmapäeval, Amazon.comi aktsia tegi 27protsendilise hinnahüppe reedel.
    "Keegi peaks Apple'ile ütlema, et käimas on majanduskriis," kõlas analüütikute kommentaarid.
    "Tegemist oleks nagu pühadekvartali tulemusega, aga nad tegid seda juba kolmandas kvartalis," kommenteeris Amazon.comi kasumi 68- ning käibe 28protsendilist kasvu privaatpangandusfirma Sanford C. Bernstein analüütik Jeff Lindsay.
    Lindsay arvab, et osa Amazon.comi kasvust johtub ettevõtte kliendibaasi demograafiast, kellel on Ameerika tavakliendist ilmselt rohkem raha raamatute, videomängude ja muude mitteesmatarvete ostmiseks. Tema sõnul on ettevõte pälvinud klientide usalduse tänu nende võimele klientide probleeme lahendada.
    Ka Apple'i suhtes on analüütikud positiivselt meelestatud, aga samas on näha üha enam ka riske.
    Järgmisel aastal toob Apple eeldatavasti turule tahvelarvuti, mis peaks konkurentsi pankkuma ka Amazoni raamatulugejale Kindle. Ettevõttel pole ammu olnud ühtegi ebaõnnestumist ning kui see ükskord juhtub….
    Teine riskifaktor on Apple'i suurus. Oktoobris alanud finantsaastaks ennustavad analüütikud ettevõtte käibeks 44 (optimistlikumad koguni 50) miljardit dollarit. Nii suurel firmal on raske pidevalt mitmekümneprotsendilist kasumi kasvu hoida. Apple'i turg hakkab varem või hiljem küpseks saama.
    Investeerimispanga Piper Jaffrey analüütik Gene Munster lausus ajakirjale BusinessWeek, et Apple'i aktsia katmine on väga lihtne. "Tuleb lihtsalt ennustada nende innovaatilisust ning arvutada selle alusel aktsia väärtus. Minu arvates veab innovatsioon Apple'it üha kõrgemale. Ükskord kui see innovatsioon aeglustub, on aktsia hinna tõus läbi," lisas ta.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.