• OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 05.12.09, 21:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AUTOD: BMW 5. seeria saab universaalkere

Kui BMW uue 5. seeria sedaani debüüt leidis aset alles mõned päevad tagasi, siis Automedia fotograafil õnnestus oma kaamera ette meelitada juba järgmine uudis: 5. seeria universaal.
Kuni B-piilarini sedaaniga identne sõiduk loobub oma eelkäija vastakaid arvamusi kogunud disainikeelest (selle autoriks oli Chris Bangle) ning muutub hoopis rangemaks ja klassikalisemaks. Uus "viiene" sirgub ka mõne sentimeetri võrra, see suurendab jalaruumi tagaistmel olijatele ning samaaegselt ka pagasiruumi mahtu.
Sama kehtib auto sisemuse kohta: hoitakse tagasihoidlikku, kuid samas elegantset joont. Tagasihoidlik ei ole aga 5. seeria lisavarustuse nimekiri: sinna kuuluvad nii tagurdamiskaamerad, öönägemise seade koos jalakäijate tuvastamise funktsiooniga kui ka sõidurajalt lahkumise eest hoiatav süsteem.
Tõenäoliselt saab BMW universaal endale ka nn iseparkimise süsteemi, mis säästab juhi sobiva parkimiskoha leidmisel sinna manööverdamise vaevast. Uudsetest lahendustest tasub märkimist ka intelligentne tulede süsteem, mis muudab valgustatud ala suurust ja kuju sõidutingimustele kohaselt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mootorite valik peaks 5. seeria universaalil kattuma sedaani omaga ehk siis sisaldama nelja bensiini- ning kolme diiselmootorit. Viimaste seas on ka turbolaadimisega neljasilindriline jõuallikas. Selle kütusekuluks sedaanversiooni puhul märgivad BMW esindajad vaid viis liitrit sajale (seda 184 hobujõu juures). Ka CO2 näit on sellel mootoril esmaklassiline: vaid 132 g/km kohta.
Mootorite valiku pärliks on aga 4,4-liitrine V8, mis suudab osavale juhile pakkuda 407 hobujõudu. Kuni M5 universaali tulekuni on tegu võimsaima mudeliga uue "viiese" peres.
5. seeria universaali esmaesitlus leiab tõenäoliselt aset kevadel Genfi autonäituse paiku. Universaali hinnad peaksid senisega võrreldes kerkima umbes 30 000-50 000 krooni võrra (alates seega 650 000 - 670 000 kroonist).
Universaalkerega uus 5. seeria BMW
3 fotot
  • Universaalkerega uus 5. seeria BMW
  • Foto: Automedia

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele