Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kallim-keerulisem reisimine ja tasuta kaubavedu

    British Airwaysi tegevjuht Willie Walsh esitles IATA ettepanekuid lennuvedajate rohelisemaks muutumiseks septembri lõpus. Lennufirmad peavad vähendama kasvuhoonegaaside emissiooni aastani 2020 1,5% võrra aastas. 2050. aastaks peab vähenemine 2005. aastaga võrreldes olema 50%.
    Walsh: "Lennunduse emissioon ei saanud 12 aastat tagasi kirja Kyoto protokolli. Meie ettepanekud on efektiivsed lennunduse süsihappegaaside vähendamiseks ja soovitame ÜRO-l need täitmiseks võtta."
    Lennufirmade ettepaneku järgi ei kohalduks neile ELi emissioonikauplemise skeem, vaid nad saaksid CO2 lube osta maailmaturult. See tähendab, et kulud - ligi 50 miljardit krooni aastas - jääks reisijate kanda.
    Kvoodiäri võib kaubavedajaile tuleval aastal aga hea uudise tuua. Euroopa Liidus võivad lennuvedude tariifid järgmisel aastal langeda. Põhjuseks ühenduse CO2-kvoodid.
    RDC Aviationi tegevjuht Peter Hind ütles Bloombergile, et järgmisel aastal hindab euroliit lennuvedajate lennatud vahemaid ning kaubakoguseid, millest sõltub lennufirmale tasuta jagatavate CO2-kvootide arv. Mõned lennufirmad võivad Hindi hinnangul tasuta või soodsa hinnaga kaubaruumi jagada, et kvoote teenida.
    2012. aastal jääb lennufirmadel puudu kvoote 77 miljoni tonni kauba vedamiseks, lisas kasvuhoonegaaside ja kvootide hinnastamisega tegelev Point Carbon.
    EL plaanib hakata nõudma lennukis jagatavalt toidult sarnaselt kaubanduses müüdavaga etikette toidu koostisainete ning toitumisalase infoga.
    35 maailma suuremat lennufirmat esindava Euroopa Lennufirmade Assotsiatsiooni hinnangul suurendaks ELi nõue sildistada toit toitaineid ja toiteväärtust puudutava infoga lennufirmade kulusid.
    Virgini esindaja Polly Durrant kommenteeris: "Virgin toitlustab lennukis allergikuid ja eridieedil reisijaid IATAs heaks kiidetud menüü alusel ehk maailma parimate toitlustusfirmadega pakume parimat võimalikku."
    Sama meelt oli British Airways, mille esindaja Victoria Maddeni sõnul peab enne otsustamist selle nõude rahalisi mõjusid analüüsima, sest lennundus on praegu majanduslikult väga haavatav ning juba niigi kõvasti reguleeritud.
    Pileti baashindu püüavad lennufirmad madalal hoida, ent iga lisaliigutuse eest võetakse tasu.
    Ryanair maksustab pagasivedu, British Airways (BA) pakub oktoobrist võimalust broneerida soovitud istekoht lennukis, tasu sõltub reisija klassist ja lennu pikkusest. Koha broneerimine maksab lühilennul turistiklassis pea 180 krooni, rahvusvahelisel lennul poole rohkem. 900 krooni maksab väljapääsurea istekoha hõivamine. Äriklassis maksab broneerimine kuni 2200 krooni.
    Kui palju käivet uus korraldus toob, lennufirma Financial Timesile ei avaldanud. "Loomulikult on see lisakäibe võimalus... samas anname klientidele midagi, mida nad on meilt küsinud," kommenteeris otsust lennufirma tegevjuht Willie Walsh.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.