Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kallim-keerulisem reisimine ja tasuta kaubavedu
British Airwaysi tegevjuht Willie Walsh esitles IATA ettepanekuid lennuvedajate rohelisemaks muutumiseks septembri lõpus. Lennufirmad peavad vähendama kasvuhoonegaaside emissiooni aastani 2020 1,5% võrra aastas. 2050. aastaks peab vähenemine 2005. aastaga võrreldes olema 50%.
Walsh: "Lennunduse emissioon ei saanud 12 aastat tagasi kirja Kyoto protokolli. Meie ettepanekud on efektiivsed lennunduse süsihappegaaside vähendamiseks ja soovitame ÜRO-l need täitmiseks võtta."
Lennufirmade ettepaneku järgi ei kohalduks neile ELi emissioonikauplemise skeem, vaid nad saaksid CO2 lube osta maailmaturult. See tähendab, et kulud - ligi 50 miljardit krooni aastas - jääks reisijate kanda.
Kvoodiäri võib kaubavedajaile tuleval aastal aga hea uudise tuua. Euroopa Liidus võivad lennuvedude tariifid järgmisel aastal langeda. Põhjuseks ühenduse CO2-kvoodid.
RDC Aviationi tegevjuht Peter Hind ütles Bloombergile, et järgmisel aastal hindab euroliit lennuvedajate lennatud vahemaid ning kaubakoguseid, millest sõltub lennufirmale tasuta jagatavate CO2-kvootide arv. Mõned lennufirmad võivad Hindi hinnangul tasuta või soodsa hinnaga kaubaruumi jagada, et kvoote teenida.
2012. aastal jääb lennufirmadel puudu kvoote 77 miljoni tonni kauba vedamiseks, lisas kasvuhoonegaaside ja kvootide hinnastamisega tegelev Point Carbon.
EL plaanib hakata nõudma lennukis jagatavalt toidult sarnaselt kaubanduses müüdavaga etikette toidu koostisainete ning toitumisalase infoga.
35 maailma suuremat lennufirmat esindava Euroopa Lennufirmade Assotsiatsiooni hinnangul suurendaks ELi nõue sildistada toit toitaineid ja toiteväärtust puudutava infoga lennufirmade kulusid.
Virgini esindaja Polly Durrant kommenteeris: "Virgin toitlustab lennukis allergikuid ja eridieedil reisijaid IATAs heaks kiidetud menüü alusel ehk maailma parimate toitlustusfirmadega pakume parimat võimalikku."
Sama meelt oli British Airways, mille esindaja Victoria Maddeni sõnul peab enne otsustamist selle nõude rahalisi mõjusid analüüsima, sest lennundus on praegu majanduslikult väga haavatav ning juba niigi kõvasti reguleeritud.
Pileti baashindu püüavad lennufirmad madalal hoida, ent iga lisaliigutuse eest võetakse tasu.
Ryanair maksustab pagasivedu, British Airways (BA) pakub oktoobrist võimalust broneerida soovitud istekoht lennukis, tasu sõltub reisija klassist ja lennu pikkusest. Koha broneerimine maksab lühilennul turistiklassis pea 180 krooni, rahvusvahelisel lennul poole rohkem. 900 krooni maksab väljapääsurea istekoha hõivamine. Äriklassis maksab broneerimine kuni 2200 krooni.
Kui palju käivet uus korraldus toob, lennufirma Financial Timesile ei avaldanud. "Loomulikult on see lisakäibe võimalus... samas anname klientidele midagi, mida nad on meilt küsinud," kommenteeris otsust lennufirma tegevjuht Willie Walsh.