Lastekodujuhtide sõnul aitab neid enim pikaajaline toetaja, kes on lastekodu olukorraga tutvunud ning toob pikaajaliselt kasutatavaid ja laste arenemist soodustavaid asju.
Tilsi lastekodu juhataja Aare Kallas rääkis, et nende pikaajalised toetajad ja ka nemad ise eelistavad konkreetseid asju. Ta tõi näite, et neile on annetatud lauaarvuteid, käsitööklassi sisustust või mänguväljak, millest on rõõmu paljudele ja mitmeks aastaks. „Eriti teevad südame soojaks sellised head inimesed, kes teevad üllatuse ja koovad lastele näiteks sokke,“ rääkis Kallas ette tulnud üllatustest.
Väga suured tänud on tal aga edasi öelda Tschudi Shiping Companyle, mis on Tilsi lapsi meeles pidanud juba viis aastat. „Nende kaudu oleme saanud näiteks jõusaali sisustuse ja paadi. Mida sa hing veel tahad,“ rääkis Kallas. Samuti on Tilsi lastekodu toetanud mitmeid aastaid Merko.
Kallas ütles, et kui üldse toetajaid poleks, oleks kindlasti olukord halb, sest ainult nn pearahast ära ei elaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Maidla lastekodu direktor Valve Viljak rääkis, et nende partner on mitu aastat olnud Estonian Oil Service, mis tellib jõulukaartide valmistamiseks joonistusi. Samuti tellivad kaarte veel hotell Telegraaf ja mitmed teised firmad. Jõulutoidud tõi Maidla lastekodu lauale Saarioinen.
Viljak kiidab, et sponsorite raha eest on lapsed saanud käia ujumas, laagris, neile on korraldatud transport ning jalgpallihuvilised poisid on saanud korraliku varustuse. Mitmetel talgutel on seitsme aasta jooksul käinud näiteks puid tegemas Vennaskond R-13. „Heasoovlikke inimesi on kogunenud palju ja selle najal elame ära,“ võttis Viljak kommentaari kokku.
Elva lastekodu juhataja Kai Räisa sõnul toetamine varasemaga võrreldes kokku kuivanud ei ole. Teist aastat järjest toetab lastekodu Rand ja Tuulberg. „Kokkuvõttes võib öelda, et saame hakkama ega nurise,“ lisas Räisa.
„Kõige mugavam, kui tahate lastekodu toetada, on läbi rääkida, et saada teada, mida neil vaja on,“ rääkis Räisa ning rõhutas, et suhelda tasub alati ning ühtlasi on sponsoril hea teada, kuhu ja milleks annetatavat raha kasutatakse.
Tihti tahavad ka sponsorid midagi vastu saada. „Osad tahavad, et neid kajastataks kodulehel, vahel tahetakse ka pildistada koos kingitava objektiga või lastega, et seda saaks oma kodulehele üles panna,“ selgitas Räisa.
„Mina isiklikult arvan, et sellised suured aktsioonid ja üleskutsed ei mõju lastele hästi,“ kommenteeris direktor.